Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם קומפוזיציה בצילום – נקודת מבט


 
תמונה מלמעלה של איש בים


ישנן מספר לא קטן של בחירות שצלם עושה, בכל צילום וצילום: מיקום הנושא בפריים, חיתוכים, מיסגור, מרחק וכו'. הפעם נעמוד אחת מהבחירות הכי חשובות: נקודת המבט/ זווית הצילום. האם לצלם בגובה העיניים, לרדת לזווית נמוכה ולצלם מלמטה לכיוון מעלה,  או לחפש מקום גבוה כדי לתת מבט פנורמי על סיטואציה שאנו מצלמים. כל אחת מנקודות מבט אלו משפיעה על:


      • אלמנטים וויזואלים כמו גודל, פרספקטיבה, יחסים במסגרת ועוד,

 
 

    • זווית הראיה וכמות המידע שאנו יכולים לצלם,

 

    • התחושה שהצילום מעביר במחינת עמדת כוח של הצלם או של המצולם.

 


זווית צילום מלמעלה – השטחה, מבט פנורמי, ועליונות

זווית צילום שאהובה באופן מיוחד על צלמים, נותנת פרספקטיבה רחבה ומייצרת סיפור. שאתם מגיעים לארוע ששווה צילום, כדאי לחפש מקום גבוה שמאפשר צילום מלמעלה. צילום מלמעלה כלפי מטה הופך את האובייקטים לצורניים, שטוחה, ומכניסה מימד של השוואה בין האובייקטים השונים.כשאנחנו מצלמים מלמעלה אנו מתרחקים , המרחק מאפשר לנו לראות את כל הסיפור, לקלוט הרבה מידע וליצור חיבורים מעניינים  בין אלמנטים שונים, שלא קשורים אחד לשני.נקודת מבט עליונה משדרת שליטה, עליונות, הצלם רואה ואינו נראה, מצולמים אינם נרתעים ממנו כיוון שאינם יודעים שהוא צופה בהם.


מספר דוגמאות לצילומים עם נקודת מבט מלמעלה.


טבעות בשוק הפשפשים ביפו


נתן הרשקוביץ מקורס צילום למתחילים מצלם דוכן טבעות בשוק הפשפשים ביפו. הוא מצלם מלמעלה ויוצר פסיפס יפייפה של צורות וצבעים.


 
פינה-ירוקה-צילום-מלמעלה


חן אלייקים מקורס צילום למתחיליםמצלמת פינה ירוקה מלמעלה. חגיגה של צורות ומשטחי צבע.


 
ילדה-הולכת-לבית-ספר


יהודית מושקוביץ מצלמת את הבת שלה הולכת לבית הספר. המבט מלמעלה נותן תחושה של מעקב, של דאגה. היא צופה בילדה, שומרת עליה.


זווית צילום מלמטה – דרמה, גודל , ונפח

כל מה שנאמר צילום מלמעלה, אבל הפוך :).


צילום מלמטה כלפי מעלה גורם לנושא המצולם להיות מרשים, אנחנו מאדירים אותו, נותנים לו נוכחות וכוח. כשמצלמים מלמטה יוצרים נפח, תלת מימד. דרמה. כדי ליצור דרמה וגודל צריכים לצלם מלמטה , אבל גם להיות קרובים לנושא המצולם, ואז גם המידע שנקלט במצלמה מצומצם. בדרך כלל זה נושא ורקע.


 
צילום--של-בובת-מתאגרף


ועוד תמונה של נתן הרשקוביץ מסיור צילום בשוק הפישפים ביפו. מלמטה שווה כוח, גודל,  כל ריבוע בבטן בולט, בחירה מצויינת שמתאימה לנושא המצולם.


צילום מלמטה של צמח


דורון נווה מקורס צילום למתקדמים מצלם צמח, אנחנו לא יודעים מה באמת גודלו, הצמח נראה מאיים. הצילום מלמטה מבודד את הנושא המצולם, הנושא המצולם ניצב לבד על רקע נקי של שמיים, הכבוד כולו של הנושא המצולם.


אנשים יורדים-במדרגות-צילום-למטה


אבנר חורי מקורס צילום למתחילים מצלם מדרגות מלמטה למעלה. זווית צילום דרמטית. המדרגות נראת תלולות, גדולות, פיסוליות.


זווית צילום – בגובה העיניים

בדרך כלל כשמצלמים מגובה העיניים זה קורה ממול לנושא המצולם, לכן, צילום בגובה העיניים משדר תחושה של משהו אמיתי, ככה הדברים נראים באמת, באופן אובייקטיבי. גם עניין של עמדת כוח נכנס פה. בצילום פורטרט למשל. כשמצלמים  מגובה העיניים של המצולם , משדרים שהצלם והמצולם הם באותה עמדת כוח.


תמונה של אחיות