פחד ואימה ברכבת התחתית


Bruce-Davidson,-USA.-New-York-City.-1980.-Subway

בתחילת שנות השמונים הייתה הרכבת התחתית בניו יורק מסוכנת עד מסוכנת מאוד – שריפות, מעשי שוד, רצח וסחר בסמים היו עניין שבשגרה. תוסיפו על זה קרונות צפופים, עיכובים בלוחות זמנים, ליכלוך, סחלה וגרפיטי. כל אלה הפכו את הנסיעה והשהייה ב – subway לחלום בלהות. ברוס דיווידסון ( נ.1933 ) מהחשובים והמשפיעים בצילום התיעודי, התגבר על הפחד והאימה, ולמרות כל מה שצויין לעיל, החליט לקחת את הסיכון ולרדת מטה אל מנהרות ה – subway. דיווידסון צילם ערב רב של אנשים –  זוגות אוהבים, הומלסים, מוזיקאים, תיירים ואנשי עסקים . הוא מצא שהרכבת התחתית היא מטאפורה לניו יורק , שבתחילת שנות השמונים נעה בין עוני, כיעור ואלימות לבין  אנושיות ותקווה.

הרכבת התחתית בניו יורק היא מקום קלאסי לצילום תיעודי. תפאורה עירונית גסה אבל פוטוגנית, אנשים דחוסים בתוך בתי כלא על גלגלים, וכולם רואים את כולם, שקיפות זה שם המשחק. דייוידסון התנהל כנוסע מן השורה וקיים את כללי המקום, הווה אומר, לא מסתתר ותמיד מבקש רשות לצלם.  התוצאה – שום סיטואציה לא מבויימת והכול אותנטי. למרות שמדובר בסביבה קשה ונטולת רחמים, שומר דייווידסון על הכבוד האנושי של המצולמים שלו.

דייווידסון התכונן לפרוייקט כמו אל מבצע צבאי. היה חשוב לו להיכנס לכושר משתי סיבות עיקריות – סחיבת ציוד צילום כבד במשך שעות ארוכות והגנה עצמית קו נטוי מנוסה מהירה ממחוללי צרות למיניהם. בכל בוקר הוא ארז בתיק הצילום שלו מצלמות, פלאש, פילטרים, ואביזרים נוספים. במעיל הצלמים איפסן דייווידסון את הדברים הבאים – אישורי מעבר מהמשטרה ומהנהלת הרכבת, מפה של ה – subway, מחברת, אלבום חתונה שבו היו התמונות של אלו שכבר צילם, וכמובן סרטי צילום. בכיסים של המכנסיים שם כסף קטן לקבצנים ואסימונים לטלפון. משרוקית, סכין צבאית, מטפחת נקיה, פלסטרים ותחבושת למקרה שייפצע או ידמם. לא נרשמו נפגעים לכוחותינו.

ב – 1986 פרסם לראשונה מגזין Aperture את עבודתו של ברוס דייווידסון. דיווידסון זכה בתהילת עולם ובשבחים יוצאי דופן,  גם בגלל שיצר מסמך תיעודי מיוחד במינו המתאר את המרקם התרבותי של ניו יורק, וגם בזכות שימוש פנומנלי בצבע ובפלאש מילוי. נדרש לא מעט ידע טכני כדי להביא תוצאות משובחות כמו אלה של ברוס דייווידסון. הרבה צללים, פתח הפלאש של דייווידסון במנהרות הרכבת התחתית. העבודה הוצגה במיטב המוזיאונים, ביניהם המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. 

Bruce davidson, USA.-New-York-City.-1980.-Subway

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway-platform-in-Brooklyn.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

USA.-New-York-City.-1980.-Subway.

לעבודה השלמה של ברוס דייוידסון באתר של סוכנות מגנום



הפוסטים הבאים:
  • »
  • »

  • כתיבת תגובה

    אנשי ההשראה שלנו

    טכניקה

    עבודות תלמידים

    צלמים