Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם קורס צילום למתחילים – תרגיל הקפאה וטשטוש תנועה


תמונה של חמי הר מלך, תרגיל צילום תנועה


אחד השיעורים בקורס צילום למתחילים מוקדש להקפאה ומריחת תנועה. משתתפי הקורס לומדים על הקשר בין מהירות התריס לצילום תנועה. אבל מעבר לטכניקה, הצילום צריך להיות מעניין, לא עוד נדנדה עפה באוויר , יש הרבה רגעים ומצבים ששווים צילום ויש להם ערך מוסף מלבד העניין הטכני.


הקפאת תנועה בצילום – מהירות תריס מהירה שולפת שבריר שנייה של חיים

הרבה יוופי יש בטכניקה של הקפאת תנועה בצילום, באמצעות מהירות תריס מהירה מאפשרת לנו המצלמה "לשלוף" שבריר שנייה מתוך המציאות, זה יכול להיות בצילום ספורט, או בצילום טבע, אנחנו בצילום בעם, דווקא בעד רגעים יומיומיים, קטנים, אינטימיים ומרגשים. כדי לזהות סיטואציה פשוטה, להתרגש ממנה וכמובן לצלם אותה נדרשת יכולת התבוננות והבנה שהיפה והמרגש נמצאים דווקא בפשוט ולא בגרנדיוזי.


כשמבינים שצילום אמור לשקף את החיים, אז גם מבינים שאפשר לצלם הכל, אנחנו המרכז, המצלמה היא רק כלי שעוזר לנו להנכיח את המבט שלנו. העמדה של הצלם מול מה שהוא מצלם זה עניין מורכב ( ומאוד מעניין ) , אבל זה דורש פוסט נפרד, אז בואו לא נכנס לזה עכשיו.


על מנת להקפיא תנועה צריך להשתמש במהירות תריס מהירה, בצילום ספורט למשל נדרשת מהירות מהירה יותר מ – 1/1000 השנייה ואפילו יותר. כמובן שכדי לעבוד במהירויות תריס מהירות צריך אור, והרבה.


הנה כמה דוגמאות של הקפאת תנועה שצילמו תלמידינו המוכשרים מקורס צילום למתחילים


הקפאת תנועה של ירון עזריה מקורס צילום למתחילים


ליאורה בן אפריים מקורס צילום, ספורטאית מנגבת זיעה בים


תמונה של ילדים משחקים בים מתוך קורס צילום


מריחת תנועה בצילום – מהירות תריס איטית מראה את משך הפעולה

גם במריחת תנועה יש הרבה יופי. הצילום מאפשר לנו לקלוט את משך התנועה, זה לא תמיד מצליח וצריך לצלם הרבה. מתי זה נהיה מעניין? כשתנועת האובייקט מקבלת בצילום נראות אחרת, שונה ממה שאנחנו מכירים, זה לא יכול להיות סתם טשטוש, עניין משך הפעולה הוא קריטי, לכן מהירות התריס צריכה להיות איטית. מריחת תנועה מתקשרת אצלי לשינוי באנרגיה של האובייקט, לא סתם מריחת תנועה מתקשרת בעולם האסוסציאטיבי שלנו לרוחות רפאים, לפחד, להעלמות.


מהירות תריס איטית גורמת למריחת תנועה, לדוגמה חצי שנייה, רבע שנייה, אפילו שנייה, כמובן שמצלמים במהירות תריס איטית חובה להשתמש בחצובה למצלמה, כדי שהמריחה תהיה של האובייקט המצולם ולא רעידה של היד המצלמת. ואתם כמובן מוזמנים לנסות את זה, וכמה יותר.


החבר'ה של קורס צילום למתחילים בצילומים מתוך תרגיל מריחת תנועה


תמונה מקורס צילום, אנשי רבי נחמן בריקוד סוער


תמונה של ירון עזריה מקורס צילום, מריחת תנועה


תמונה מקורס צילום, איילון דרום בלילה,


תמונה של נדב כחלון מקורס צילום


תמונה של שלמה פריינטי מקורס צילום


מריחת תנועה של עלים. קורס צילום.


לגלריית צילום תנועה