Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם אינטרview עם הצלם דודי ארדון


דודי-ארדון-קורס צילום סטודיו


רזומה

אני מצלם מגיל 14, המצלמה הראשונה שלי הייתה ניקון אפ גי. התחלתי עם צילום טבע ונוף, בגיל 15 נכנסתי בפעם הראשונה לחדר חושך, חבר לימד אותי את רזי הפיתוח וההדפסה, ואז גם נחשפתי לצילום שחור לבן קלאסי, צלמים כמו קרטיה ברסון ואחרים. אחרי שסיימתי את לימודי הצילום שלי ( מכללת הדסה )  הייתי אסיסטנט של צלם הפורטרטים ראובן קפוצ'נסקי. חצי שנה אחרי כבר חציתי את אוסטרליה על אופניים, בנוסף לרכיבה זה היה גם מסע צילום בשיתוף עם מגזין טבע הדברים. זה היה הג'וב הראשון שלי בתשלום. ב – 99 פתחתי סטודיו לצילום ומאז אני מצלם פורטרטים, תכשיטים, אוכל ואדריכלות פנים.


לימודים

למדתי צילום במכללת הדסה. הלימודים נתנו לי בין שאר הדברים את הכלים והיכולת ללמוד לבד ומאז אני לומד מניסיון. האילתור הוא חלק מרכזי בעבודה שלי. צלמי סטודיו נאלצים כל הזמן  לאלתר, מבחינת ציוד, מבחינת תאורה, בשלב מסוים זה מפסיק להיות אלתור. כמות המשתנים והבעיות שאתה נתקל בהם היא כלכך גדולה שלפעמים הפתרונות הקונבנציונאלים לא מספיק מדויקים, או מאוד יקרים.


סגנון צילום

הצילום של הוא צילום מבוים. בכל הצילומים שלי אני תמיד מתייחס לשלושה אלמנטים מרכזיים – צורה, צבע, וחומר. אני אוהב ליצור חיבורים בין הנושא לשאר האלמנטים בצילום. לרקע יש חשיבות בצילום שלי אני משתדל לא לצלם על רקע לבן חלק, אלא ליצור קשר בין הנושא לרקע/סביבה בצילום.


אור

כל סוג של תאורה הוא לגיטימי בעיני, פלאשים של סטודיו, אור יום תאורה מלאכותית, כמובן. זה תלוי בסוג העבודה. אם למשל, אני צריך לצלם מוצר אחד אור יום זה פיתרון מצוין,  ואם יש הרבה מוצרים אני אשתמש בפלאשים, כיוון שאור יום משתנה במהלך הצילום.


זיאנר מועדף

בצד המסחרי לעולם אעדיף לצלם פורטרטים ואוכל, באופן כללי אני מעדיף צילום רחוב – הניגוד המושלם לצילום היומיומי שלי ולכן יש את שם הפאן הכי גדול. אני לא משוטט להנאתי ברחוב ומחפש פריימים אלא תמיד מציב לעצמי מטרה כמו נושא שמעניין אותי. אלו תמיד מקומות שהייתי בהם לפני כן בלי מצלמה. הולך לצלם נושא שבחרתי בזמן האחרון אני מוצא את עצמי מצלם בלילה ומחפש אובייקטים מאוד מסויימים ( הפרטים שמורים במערכת ), ומקווה שזה יתפתח לתערוכה.


 דודי ארדון מרצה בקורס צילום סטודיו בצילום בעם.


צילום-של-דודיי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-של-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-של-דודיי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-של-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-של-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-של-דודי-ארדון-מרצה-בקורס-צילום-סטודיו


צילום-דודי-ארדון


לעבודות של דודי ארדון