Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם הרומן שלי עם אנני


לורי-אנדרסון.-צילום-אנני-לייבוביץ


אנני לייבוביץ נולדה למשפחה מרובת ילדים ( שישה ) ועם אבא שמשרת בחיל האוויר האמריקאי. התפקיד של אבא לייבוביץ דרש דינמיות, יכולת הסתגלות למקומות חדשים, ורכב. לייבוביץ עשתה הכרות עם מיסיסיפי, טקסס, אלסקה ואפילו הפיליפינים, בדרך כלל דרך חלון השמשה האחורית של הרכב המשפחתי, שם היא בילתה את רוב שנות ילדותה.  בראיון שנתנה לוול סטריט ג'ורנל ב – 2008 סיפרה –


We had no money so they threw us in the backseat of the car and we drove from wherever my father was stationed to the next place ".


תחילת הדרך

ב-1967 לייבוביץ נרשמת ללימודי ציור ב – san Francisco art institute, אבל מוצאת את עצמה לומדת בערבים צילום. ב – 1970 היא שולחת צילומים למגזין הרולינג סטונס, הצילומים הם משנת השירות שלה בקיבוץ בארץ ישראל.


העורך של הסטונס, Robert Kingsbury, היה כל כך מופתע מהסטרטאפ הישראלי שמיד שכר את שירותיה, זאת ועוד, המשימה הראשונה של לייבוביץ הייתה לצלם את ג'ון לנון. הצילום נחת על הקאבר של המגזין. לנון ולייבוביץ נפגשו לעוד סשן של צילומים – ב – 8.12.1980 צילמה לייבוביץ את גיון לנון תנצב"ה ואת זוגתו , יוקו אונו, יבדל"א. חמש שעות לאחר מכן לנון נרצח בכניסה לדירתם הסמוכה לסנטרל פארק. לייבוביץ נכנסת לפנתיאון. טיימינג זה הכול בחיים.


אנני לייבוביץ הגדירה מחדש איך צילום פורטרט של סלב צריך להראות, סטיילינג ושלמות זה שם המשחק הפנים של האחים בלוז צבועים בכחול, בט מידלר, כוככבת הסרט רוז, שוכבת על מיטה, מכוסה בוורדים, לייבוביץ תיעדה את תרבות הפופ, והסמלים שלה, ב – real time.


ג'ון-ויוקו.-צילום-אנני-לייבוביץ


מצלמת דמי מור לוואניטי פייר

ב – 1983 היא עוברת לצלם עבור המגזין,  Vanity Fairמשנה מגזין משנה חזון ותקציב, ההפקות של לייבוביץ גדלות, יש לה כבר צוות שלם שדואג להוציא את הרעיונות שלה לפועל, לייבוביץ מחפשת להיות חדשנית, מקורית, ואישית. או במילים אחרות לצלם את סמלי התרבות האמריקאים כפי שלא צילמו אותם מעולם.
את דמי מור לא צילמו מעולם בעירום, ועוד בהריון, שומו שמיים. אנני לייבוביץ עשתה את זה עבור ה- Vanity fair. שנה עברה, ודמי מור מצטלמת פעם נוספת, הפעם עם חליפה מצויירת על גופה העירום. זו הייתה הסלמה משמעותית ביחסי ה – give and take בין הסלב לקהל מאמיניו. בדיוק בשביל צילומים כאלה עברה לייבוביץ מהמקומון rolling stones למגזין vanity fair.


דמי-מור-בהריון.-צילום-אנני-לייבוביץ


פטי-סמית.-צילום-אנני-לייבוביץ


ספורטאים-אולימפיים-באטלנטה.-צילום-אנני-לייבוביץ


אליס-בארץ-הפלאות-לווג.-צילום-אנני-לייבוביץ