Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם ויוה לה פראנס


Robert-Doisneau


מילים ולחן – סו שקטר
"אני לא מצלם את החיים כמו שהם, אלא כמו שהייתי רוצה שהם יהיו", רובר דואנו (Sunday Times, 6.11.2005).
רובר דואנו ( Robert Doisneau 1912-1994 ), צלם צרפתי וחבר קרוב של אנרי קרטיה-ברסון, היה אחד מחלוצי צילום העיתונות. רוב חייו הוא התפרנס מצילומי פרסומת מבויימים למוצרים, אפילו הצילום המפורסם שלו, "הנשיקה מול מלון דה-וויל", היה מבויים למחצה (הוא ביקש מהזוג לחזור על הנשיקה פעם שניה לצורך הצילום).  יותר מהכל מזוהה דואנו עם עירו פריז, אותה צילם באופן פיוטי, פשוט ואנושי.


מתוך רצון לשרת את מולדתו צרפת, עזב דואנו בשנת 1940 את תפקידו כצלם הפרסום של מפעל רנו (שם צילם את ההוכחות שהמפעל משתף פעולה עם הנאצים) לטובת תפקיד של צלם בצבא הצרפתי החופשי (המתנגדים לכיבוש הגרמני בצרפת). עד סוף המלחמה צילם בחשאי מסמכים ותמונות דרכון לטובת המחתרת.


ב-1950 הצטרף דואנו ל – Le Groupe de XV , ארגון של צלמים, ששם לו למטרה לקדם את הצילום הצרפתי כאמנות ,ולשמר את המסורת המפוארת שלו. בזמן שעבד במשרת צלם אופנה למגזין "ווג" בשנות ה-50,  נהג דואנו  לברוח בכל הזדמנות מהסטודיו על מנת לצלם את פריז ואת אנשיה.


הצילומים של רובר דואנו מתאפיינים בהומניזם, אמפתיה, וכבוד למצולמים. תוסיפו לזה חוש הומור משובח ושמחת חיים, זה מה שקורה שאחד החברים הקרובים שלך הוא אנרי קרטיה ברסון.


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau


Robert-Doisneau