Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם לילנד סטנפורד ואדוארד מייברידג' בתעלומת הסוס הדוהר


לילנד-סטנפורד-ופוני. מתוך מאמר על מייברידג' בבלוג צילום צילום בעם


הסוגייה

ב – 1872 שכר לילנד סטנפורד , איש עסקים ומושל קליפורניה, את שירותיו של אדוארד מייברידג'. מייברידג' ( 1830-1904 ) שכבר התפרסם בתור צלם נוף מוכשר התבקש לצלם את אחד מסוסיו של סטנפורד דוהר על המסלול ( גם המסלול היה של סטנפורד ), וזאת על מנת לפתור את סוגיית ארבעת הרגליים – האם כשסוס דוהר, הוא מרים את ארבעת רגליו בו זמנית באוויר? סטנפורד חשב שכן, הוא רק לא הצליח להוכיח את זה, בדיוק בשביל זה.המציאו את הצילום 30 שנה קודם.


הניסוי

ב-1878 ביצע מייברידג' את הצילום באמצעות 12 מצלמות שהונחו בסמוך למסלול ובמקביל לתנועה של הסוס. סדרת הצילומים אכן הוכיחה שכל ארבעת רגליו של הסוס נמצאות באוויר.האיוונט המשותף של אדוארד מייברידג' ולילנד סטנפורד התפרסם בעיתונות המדעית של אותה התקופה, העולם כמרקחה ומייברידג' עף על החיים. הוא המשיך להקפיא תנועה, בהתחלה של בעלי חיים, מהר מאוד עבר לבני אנוש.


סוס-בתנועה,-1879


מחקר מונומנטלי וספר עב כרס

מייברידג' שיפר ציוד, שכלל שיטות , ובעיקר חיפש ספונסר להמשך המחקר, אוניברסיטת פנסילבניה התנדבה ומייברידג' קיבל כסף ואכסניה.שלוש שנים ( 1884-1887 ) עמל מייברידג' על המחקר המונומנטלי שלו, נעזר בשלוש מצלמות, ומספר לא מבוטל של עדשות ( 13 עדשות למצלמה ). הוא צילם בני אנוש במגוון פעולות, חלקן הגדול מוזרות ביותר, וכמובן בעלי חיים.


ב – 1887 יצאו לאור הספר – : Animal Locomotion; An Electro-Photographic Investigation of Consecutive Phases of Animal Movements – מחולק לאחד עשר כרכים, קטגוריות וקטגוריות משנה – לבוש ( לבוש , לבוש חלקי, ערום ), מיגדר וסוגי תנועה ( פעולות פשוטות/מורכבות/ נורמליות/ אנורמליות ). ב – 1979 יצא הספר במהדורה חדשה – שלושה כרכים עבים במיוחד ומלאי תנועה.


אישה-בתנועה. צילום של אדוארד מייברידג'.


בעל-כנף-עף, 1887


אישה-מוזגת-משקה


מתעמל