Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם פרנסיס מרגרט ג'ונסטון


פרנסיס-בנג'מן-ג'ונסטון


פרנסיס  מרגרט ג'ונסטון נולדה בשנת 1864, בת יחידה למשפחה עשירה בוושינגטון. אשה עצמאית, אחת הנשים הראשונות שעסקו בצילום. את ייעודה מצאה כשקיבלה את המצלמה החדשה פרי המצאתו האחרונה של ג'ורג' איסטמן – המצלמה הקלה והחדישה מבית איסטמן-קודאק.


ג'ונסטון היתה צלמת דוקומנטרית, עד גיל 36 היא הספיקה לצלם מיגוון רחב של אמריקאים, מפוליטיקאים ועד לעובדי מכרות, נשים פועלות, מבני ציבור ובתים צנועים. היא נבחרה ( ביחד עם צלמת נוספת )  לייצג את אמריקה בקונגרס הבינלאומי לצילום שהתקיים בפריז. שם הציגה גוף עבודות גדול במיוחד ( התגלה במקרה בשנות ה-70 של המאה ה-20 ) שכלל צילומים של שחורים ואינדיאנים שלמדו במכון המפטון, מוסד שהזמין מג'ונסטון את העבודה. ג'ונסטון דיברה בקונגרס הצילום על צילום נשי-אמריקאי, במטרה לעודד "חינוך-חדש" לנשים.


מכון המפטון נוסד לאחר מלחמת האזרחים ומטרתו היתה לספק הדרכה מקצועית לעבדים  אפרו-אמריקאים, ששוחררו מעבדות, ולאינדיאנים. ג'ונסטון ביקשה להציג תמונה אמינה, אוביקטיבית, בהירה של החיים במכון ומחוצה לו, על ידי הצגה של הפעולות שהדמויות מבצעות, כמו למשל עבודה בנגרות, עבודה בחממה, או ארוחה משפחתית בשעות הערב, בשעות הפנאי, של מי שלומד שם. התמונות מציגות את השקפת העולם של ג'ונסטון, שתמכה בקיומו של המכון, והיא אף נעזרת בצילומים האלו כדי לגייס תרומות עבור בית הספר.


מעבר למוניטין שיצא לג'ונסטון כצלמת-עיתונאית, חשוב היה לה מאוד גם הפן הצילומי, האמנותי, לכן עבדה קשה מאוד כדי שעבודותיה יוצגו בסלונים אמנותיים. עבודותיה הודפסו ברמה גבוהה מאוד, גם מתוך רצון לזכות בהכרה כאמנית.


מאמר על הצלמת פרנסיס מרגרט ג'ונסטון-צילום-של שיעור חקלאות


שיעור-חשבון-פרנסיס-מרגרט-ג'ונסטון


צילום של מרגרט פרנסיס ג'ונסטון צילום של שיעור תפירה


מאמר על הצלמת מרגרט פרנסיס ג'ונסטון - לומדים אנגלית בספריה,1899-1900


מאמר על הצלמת פרנסיס מרגרט ג'ונסטון שיעור פיזיולוגיה


מאמר על הצלמת פרנסיס מרגרט ג'ונסטון צילום של גן ילדים


מצדיעים-לדגל-צילום-של-פרנסיס-מרגרט-ג'ונסטון