Jump to Content Jump to footer

אנשי ההשראה שלנו קורס צילום למתחילים – ראיון עם המשורר מאיר גולדברג

קורס צילום למתחילים
Pete Toushend by Annie Leibovitz

היה כיף לפגוש את מאיר גולדברג, בן אדם עם אור בעיניים, הכי מקסים שיש. מאיר הרצה לפני קורס צילום למתחילים על הקשר בין טקסט לצילום, הוא לא הסתפק במלל ונתן לחברה כמה משימות קטנות שממחישות את החשיבות של המילה הכתובה במדיום ויזואלי. אחת מהמשימות הייתה לרדת לרחוב ולצלם רק צילום אחד, בעידן שכולם מפוצצים את הכרטיס של המצלמה במידע, זה לא פשוט לצלם צילום אחד. פתאום ההחלטה של מה מצלמים הופך להיות קצת גורלי.

מאיר גם דיבר על צילומים שמסמנים אצלו תקופות בחיים, מעוררים נוסטלגיה, כמו הפורטרט של Pete Townshend, סולן להקת המי המיתולוגית, פורטרט שצילמה אנני לייבוביץ. מאיר הצביע על הקשר בין היד המדממת של טאושנד, לפרפורמנס האלים שהכניס טאושנד לרוק ( זהירות על הגיטרה ).

אין ספק שזו הייתה חווייה מיוחדת לסטודנטים שלנו שפגשו את אחד מכותבי השירים הרגישים והמוכשרים שיש לנו והתמודדו עם כיווני מחשבה חדשים.בטוח זה הפעיל להם את בלוטת ההשראה.

לפני שהלך ביקשנו ממאיר שישתף אותנו במקורות ההשראה שלו.

שם: מאיר גולדברג

פייסבוק: מאיר גולדברג

סטטוס:  נשוי + 1

עיר מקור:  גבעתיים

מכולת שכונתית: שורצקי, שנקין, ת"א.

הקטע שלי בחיים: אני יודע איפה הדלת. אבל גם איפה החלון.

סרט מעולה שראיתי לאחרונה: הים שבפנים (2004); תצוגת משחק אדירה של חאווייר בארדם.

הספר שנח ליד המיטה שלי היום הוא: "טוב ויפה, ג'יבס", של פי.ג'.וודהאוס, הסופר הקומי האהוב על דאגלס אדמס, שהוא הסופר הקומי האהוב עלי.

repeat שיר שאני מנגן: everything's zen של bush… אבל לא רק. לאחרונה השיר המרופט ביותר אצלי (שלא אני כתבתי) הוא "אני מאמין" (שחקי שחקי) בביצוע של רונה קינן.

ערוץ בממיר/ תוכנית טלוויזיה: הצד האפל של הקנגורו, נשיונל ג'יאוגרפיק. וכמעט כל משחק כדורגל בינלאומי.

מקום מעורר השראה בשבילי הוא: כל מקום בעולם. במיוחד הים. במיוחד מרינה תל אביב.

השעה האהובה עליי ביום היא: לא יודע, אבל בכל מקרה היא בלילה

אדם שהייתי רוצה לפגוש: את אשתי ביום טוב

אם הייתי מחליף מקצוע, הייתי עוסק ב…: חקר העבר (פרהיסטוריה, בעיקר) או העתיד

אירוע מכונן בחיי: היו כמה. אבל אחד מהם קרה יום אחד בכיתה גימל הרועשת במיוחד. הייתי שקוע בחלומות באמצע השיעור, ולפתע שמעתי את המורה מרימה קול וקוראת: שקט!! אני מבקשת שתיקחו דוגמה ממאיר! …". ברגע הזה, אני מניח, הבנתי שיש כמה דרכים לראות את אותו רגע בדיוק.

משהו שאף אחד לא יודע עלי: שיישאר ככה.