Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם האגם הגווע של האשם שאקרי

הצלם האיראני האשם שאקרי

האשם שאקרי הוא צלם איראני שמתגורר בטהראן. סדרה שיצר ב-2018 הצליחה למשוך את תשומת הלב של קהילת הצלמים הבינלאומית (הוא זכה בפרסים רבים) וגם את שלנו. הסדרה מתמקדת במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן, בדרום-מזרח איראן על הגבול עם אפגניסטן ועם פקיסטן. הסדרה "קינה על מותו של חמון" (זה שמו של האגם), מתרכזת במשבר המים החמור באזור, משבר שמשפיע על המדינה כולה.

האגם הגווע של שאקרי

מחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן שנחשב בעבר לאחד המחוזות הפוריים והשופעים באיראן, שנחשב ל"מחסן" החיטה של המדינה, נפגע אנושות בעקבות משבר האקלים. מיעוט הגשמים, ומאבקים על מקורות המים מול אפגניסטן החמירו את המצב באזור. מיקומו האסטרטגי של המחוז מושך אליו מאות אלפי פליטים, מחפשי עבודה. העוני הרב והגבול הפרוץ הפך את המחוז למזרח הפרוע, תופעת שודדי הסחורות נפוצה שם מאוד.

שאקרי משתמש במצלמה בפורמט בינוני, ומצלם בחשיפת יתר, כדי "להגביר" את עוצמת האור הבהיר באזור. הצבעים הפסטליים בצילומים והמראה המאובק והצרוב של האזור, יוצרים דימויים עם אסתטיקה של יופי נשגב.

האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן האשם שאקרי. איראן, אגם חמון האשם שאקרי. איראן האשם שאקרי. איראן Hashem Shakeri אירן Hashem Shakeri אירן. האגם הגווע

 

 

לעמוד האינסטגרם של האשם שאקרי