Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם איך בוחרים מצלמת רפלקס דיגיטלית?


בחירת מצלמת רפלקס דיגיטלית זה לא דבר פשוט , מבחר גדול של יצרני מצלמות ועדשות, מחיר, נוחות עבודה, משקל, אחריות וכו.. אלה הם הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון כשקונים מצלמה דיגיטלית.. במאמר זה ננסה לתת לכם כיוון שיעזור לכם לבחור את המצלמה המתאימה לכם.


מהי מצלמת dslr?

המונח DSLR מתייחס ל – digital single lens reflex, ובעברית, מצלמת רפלקס דיגיטלית. הדבר החשוב במצלמות dslr, הוא שניתן להחליף עדשות ולהתאים את העדשה לסוג הצילום. קיים מיגוון עצום של עדשות, שכל אחת מהן מתאימה לסוג צילום אחר, עדשות לצילום מאקרו, עדשות לצילום פורטרטים, צילום נוף וכו…


במצלמת רפלקס דיגיטלית צופים בצילום דרך העינית ולא דרך מסך ( כמו במצלמות קומפקטיות ). העינית מראה את מה שמתקבל דרך העדשה. האור עובר דרך העדשה, פוגע במראה הניצבת ב-45 מעלות, מהמראה האור ממשיך לפריזמה אשר הופכת את כיוון האור ( ראו דוגמה ) . מהפריזמה מגיע האור לעינית.


איך-פועלת-מצלמה-דיגיטלית


למעשה, היום לא ממש קיימות בשוק מצלמות דיגיטליות גרועות – אם תבחרו מצלמה של חברה רצינית , לא תפספסו.


איזה יצרן מצלמות לבחור?

Sony, Nikon, Canon, Olympus – כולן מציעות מיגוון גדול של מצלמות DSLR, וכל הדגמים איכותיים. אבל… אם בעתיד תירצו לרכוש עדשות איכותיות, יש לכם שתי אפשרויות: Canon או Nikon. לשתי החברות האלו יש מיגוון גדול, איכותי וזמין של עדשות. אז אם אתם באמת רציניים ורוצים ציוד צילום איכותי, הבחירה צריכה להיות בין שני המותגים הגדולים הללו. זאת ועוד, מניסיון, השימוש בקנון וניקון פשוט יותר משאר המצלמות. כדאי ללכת על מותגים, וותיקים וכמובן איכותיים.


מה עדיף? גוף מצלמה טוב יותר או עדשה טובה יותר?

קניית גוף מצלמה יקר ועדשה זולה? או גוף זול ועדשה איכותית יותר?, לכו על העדשה האיכותית. עדיף לחסוך על גוף המצלמה ולהשקיע בעדשה טובה יותר, אלא אם כן אתם מחפשים תכונה או רמת ביצועים מסוימת הקיימת רק בדגם מסויים של מצלמה. עדשה טובה היא גם יקרה, אבל מבטיחה צילום איכותי. עדשה גרועה , מהצד השני , היא פתח לצילום שאינו חד. קנו את העדשה הכי טובה שאתם יכולים להרשות לעצמכם ותראו בעצמכם שתגיעו לתוצאות יוצאות מן הכלל.


מגה-פיקסלים?

ברוב המיקרים אין חשיבות רבה למספר המגה-פיקסלים, הרזולוציה של רוב מצלמות ה-DSLR היא 14 מגה-פיקסלים ומעלה. זה די והותר, עם זאת, אם בכוונתכם להשתמש הרבה בחיתוך, הרי שככל שהרזולוציה של המצלמה גבוהה יותר, כך יהיו לכם יותר אפשרויות לחיתוך התמונות.


משקל ונוחות עבודה

לפני שאתם קונים מצלמה ועדשה, תבקשו מהמוכר להחזיק אותה, בידקו אם הציוד אינו כבד מדי, אתם לא רוצים להשאיר את המצלמה בבית כשאתם יוצאים לטייל, ציוד מסורבל וכבד ימנע מכם את ההנאה שבצילום. לכו על ציוד שהתיפעול שלו פשוט, מצלמה מסובכת מדי , עם תפריט ארוך כספר טיסה, יגרום לכם להרגיש שאינכם שולטים במצלמה. אל תתפתו לקנות את הדגם החדש והמתקדם ביותר, לכו על מצלמה פשוטה. מיומנות טכנית חשובה בצילום, אבל אינה הפרמטר היחיד על פיו נמדד צלם. מה שאתם רואים ומצלמים לא פחות חשוב.


מחיר

ממש לא חייבים ללכת על הדגם החדש והיקר ביותר, שוק המצלמות הדיגיטליות דינאמי ומתחדש ללא הפסקה. מצלמות חדשות יוצאות חדשות לבקרים, מה שמוזיל את המצלמות הישנות יותר, אלו שרק לפני כמה חודשים היו חדשות ויקרות. האיכות לא תמיד טובה יותר בדגמים החדשים, וגם אם כן, זה לא משהו שאתם תרגישו בתור צלמים מתחילים.