Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם מדריך לצילום בטכניקת פאנינג ׁ( panning )

 
צילום-בטכניקת-פאנינג-של יעקב-ששון-מקורס-צילום


פאנינג ( Panning ) נחשב לטכניקת צילום מתקדמת, לאפקט מיוחד בצילום, וכדי להשיג שליטה בטכניקה הזו נדרשים ידע ושליטה טכנית, אבל גם הרבה סבלנות ואימון . זה לא כל כך מסובך. Panning הוא פשוט התנועה האופקית של המצלמה, העוקבת אחרי אובייקט נע. או בקיצור, המצלמה זז ביחד עם האובייקט הנע. מטרת השיטה הספציפית הזו היא לקבל רקע מטושטש ואובייקט חד הנמצא בפוקוס. האפקט יוצר רושם של תנועה,


צילום בטכניקת פאנינג – איך עושים את זה

• קבעו את מהירות התריס שלכם על ערך כלשהו בין 1/30 ל-1/60 שניות. מפתח הצמצם ועומק השדה אינם מהווים סוגיה שיש לדון בה, עקב טשטוש הרקע.


• ודאו שאינכם קרובים מדי לאובייקט. השתמשו בעדשה עם אורך מוקד של 85 מ"מ לכל הפחות.


• ודאו שאתם ממקמים את עצמכם כך שלא יהיו הפרעות או מכשולים ביניכם ובין האובייקט.


• קבעו את מצב ה-AF שלכם למצב AI servo – מיקוד רציף (continuous focus).


• כוונו את המצלמה אל האובייקט שלכם, ולחצו לחיצה חלקית על לחצן ה-  shutter release  על מנת לקבל מדידת חשיפה.


• ודאו שאתם עוקבים אחר תנועת האובייקט שלכם, ובצעו את המעקב באופן חלק ככל האפשר.


• לחצו לחיצה מלאה על לחצן הסגר (shutter) תוך כדי הנעת המצלמה יחד עם העצם הנע, והמשיכו לעקוב אפילו אחרי השלמת צילום התמונה. המשך מעקב אחרי האובייקט בצורה זו יסייע להבטיח שהטשטוש של התנועה יהיה חלק מההתחלה ועד הסוף.


Panning עובד הכי טוב כאשר העצמים נעים לאורך מסלול בקו ישר, אחרת הטשטוש נראה כאוטי והתמונה הכוללת לא תצליח להעביר את תחושת התנועה באופן הרצוי. השגת שליטה בטכניקת ה-Panning דורשת סבלנות ואימון (ועוד אימון), אולם זוהי יכולת שכדאי לרכוש ולפתח; בעוד שניתן להשיג אפקט דומה בפוטושופ, השגתו באמצעות המצלמה תפחית את עומס עיבוד התמונות שלאחר מעשה, ותחזק את מאגר המיומנויות שלכם.


טכניקת-פאנינג צילום רומן מרדשייב קורס צילום למתחילים