Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם קורס צילום סטודיו – צילומי מוצר


מצלמה-על-רקע-שחור - בד קטיפה, צילום - איתמר לוי


בקורס צילום סטודיו הלימוד העיקרי הינו עבודה עם אור. בצילומי מוצר האור הוא הכלי העיקרי של הצלם, באמצעותו מדגישים תלת מימד, חומריות, צבע ואווירה. ישנם מספר פרמטרים שקובעים את איכות הצילום והאובייקט המצולם: סוג האור ( ישיר או מפוזר ), כיוון האור, זווית, חשיפה ויחסי עוצמה בין הפלאשים. העבודה עם האור חייבת להיות מדויקת מאוד. לכן, התרגיל הראשון בקורס צילום סטודיו מפגיש את הסטודנטים עם שני סוגים של צילומי מוצר. צילום פקשוט וצילום אווירה.


צילום מוצר לצריבה – איך מאירים?

פקשוט זה צילום מוצר על רקע לבן. צילום קטלוגי, אין יותר מדי משחקים. בצילום כזה יש בדרך כלל שני מקורות אור, אחד אחורי שנותן היילייט על האובייקט ומלבין את הרקע, ואחד קדמי שמאיר את המוצר. בנוסף, ניתן להשתמש ברפלקטור שתפקידו לפתוח את הצד הפחות מואר של האובייקט, כמובן שגם סוג האור ( ישיר או מפוזר ), הכיוון ( אור מהצד נותן תלת מימד ) והמרחק של מקורות האור משפיעים על איכות הצילום.


צילום מוצר - נעלי עקב על רקע לבן - קורס צילום סטודיו


צילום לוגו חרוט על עץ, קרולין דאדי , קורס צילום סטודיו


משקפי שמש, צילום מוצר של טלי, קורס צילום סטודיו


צילום אווירה

בתרגיל השני , החברה עוברים לצילום אווירה, בעזרת עבודה עם אור, שימוש ברקע, זווית צילום, חיתוכים, שימוש בטכניקת עומק שדה סלקטיבי וכו..הם צריכים ליצור צילום שמספר סיפור על האובייקט, צילום תדמית. הרקע לא חייב להיות לבן , הוא יכול להיות כל דבר, כל חומר, האור יכול להיות דרמטי ולא חייב להאיר את כל האובייקט, ניתן להשתמש גם במקור אור אחד, והקומפוזיציה יכולה להיות דינמית, האובייקט לא חייב להיות שלם. למרות שהעבודה כביכול חופשית יותר, נטולת כללים, עדיין יש כלל אחד ברור, הצילום חייב להיות טוב מבחינה טכנית.


צילום סטודיו של עדי שאנס, מטקת טניס , כדורים, דשא מלאכותי


צילום אווירה של אלעד סולמי מתוך קורס צילום סטודיו, מצלמה על רקע אדום


נעליים על מפה, צילום אווירה של גל ספיבק מקורס צילום סטודיו


צילום אווירה של תכשיט , יונית רז