ג'וליה מרגרט קמרון


Christabel

צלמת פורטרטים אנגליה, אחת החשובות בהיסטוריה של הצילום. הפורטרטים של קמרון הם השתקפות של התקופה הוויקטוריאנית באנגליה, הם משלבים  בין טכניקה רומנטית עתיקת יומין (  קולודיון רטוב על פלטת זכוכית ) והשפעות של ציור טרום רפאלי. קמרון, אוטודידקטית. החלה לצלם בשנות השישים של המאה ה – 19, בגיל 48, ולמשך 12 שנה בלבד.

מימין-דניאל-גבריאל-רוזטי-משמאל-ג'וליה-מרגרט-קמרון

תחילת הדרך

בדצמבר 1863 קיבלה ג'וליה מרגרט קמרון (1815–1879) את המצלמה הראשונה שלה. מתנה מהבת והגיס. קמרון, אם לשישה ודתייה אדוקה, סבלה מבדידות. בעלה בשליחות המלכה בסיילון ( סרי-לנקה של היום ), הבנים שלה עסוקים בלימודים מעבר לים, והבת שלה נישאה זה לא מכבר, וגם היא כבר עזבה את הבית. המצלמה הייתה בשבילה קרש הצלה ואמצעי ליצירת קשר עם השכנים – המשורר אלפרד לורד טניסון, המדען צ'ארלס דרווין והכימאי ( בין השאר ) ג'ון הרשל, שהיה מחלוצי הצילום. החיבור בין קמרון והמצלמה היה מיידי, סיפור אהבה.

 

צילום מסחרי

בתחילת  דרכה נאלצה  ג'וליה מרגרט קמרון להתגבר על קשיים טכניים כאלה ואחרים, ציוד הצילום במאה ה – 19 היה מסורבל לתפעול ולהכין נגטיב מקולודיון רטוב על פלטת זכוכית לא היה פשוט בכלל. ולמרות זאת, מרגרט קמרון, נכנסה חזק דווקא לעולם הצילום המסחרי, בנוסף לשמונים צילומים שמכרה למוזיאון ויקטוריה ואלברט, היא הקימה סטודיו לצילום בשניים מחדריו, וחתמה חוזה עם מוציא לאור שישווק וימכור את הצילומים שלה.

בין דת לאופנה

את קמרון לא עניינו פורטרטים פורמליים עם הבעות פנים קפואות ונטולות רגש, וגם לא צילומים עם נרטיב כמו אלה של הצלם אוסקר ריילנדר ( למטה – צילום של ריילנדר ). קמרון רצתה למצב  את הצילום כאמנות גבוהה על ידי שילוב בין אמת לאידיאל. קמרון צילמה חברים, משפחה ואת צוות המשרתות, אותן הלבישה בתלבושות תיאטרון – ייצוג מודרני של דמויות מפורסמות מעולם הדת והספרות. מרגרט קמרון הושפעה מטרנדים באופנה ותכנים רוחניים של הציור האיטלקי במאה ה – 15.

1280px-Oscar-gustave-rejlander-two-ways-of-life

הביקורת שחטה את קמרון. " כל מה שטוב בצילום הוזנח וכל החסרונות של האמנות מוצגים באופן בולט", "עבודות סטודנטיאליות", "מניפולציה מרושלת". המבקרים הראשיים היו עמיתיה הצלמים, שלגלגו על הליקויים הטכניים שבתמונות שלה.

 

סיכום

12 שנות צילום פעיל, 900 פורטרטים  שמעבירים את הרוח והנשמה של התקופה הוויקטורייאנית  מסרים דתיים ואיכות לא מיסחרית,  כל אלה עושים את ג'וליה מרגרט קמרון לצלמת פורצת דרך ומקורית. ב-1875 הצטרפה ג'וליה מרגרט קמרון לבעלה בסיילון.

המשורר-אלפרד טניסון

פורטרט-של-אישה.-צילום-ג'וליה-מרגרט-קמרון.

פורטרט-של-צ'ארלס-דארווין

פרופיל-של-אישה.-צילום-פורטרט-של-מרגרט-קמרון

פורטרט-של-אישה-מהמאה-התשע-עשרה

פורטרט-של-אישה-במאה-ה--19

פורטרט-של-אישה-צילום-מרגרט-קמרון

 

ג'וליה מרגרט קמרון – מקורות

מאמר על ג'וליה מרגרט קמרון 

 תערוכה של ג'וליה מרגרט קמרון



הפוסטים הבאים:
  • »
  • »
  • »

  • כתיבת תגובה

    אנשי ההשראה שלנו

    טכניקה

    עבודות תלמידים

    צלמים