Jump to Content Jump to footer

אנשי ההשראה שלנו הכוריאוגרפית יסמין גודר מתארחת בקורס צילום למתחילים


פורטרט של יסמין גודר


מפגשי ההשראה הם חלק מתכנית לימודי הצילום שלנו. אמנים, מוזיקאים, כותבים, מגיעים למפגש אינטימי לפני קבוצה מצומצמת של אנשים שרק מתחילים לגלות את עולם הצילום והיצירה האישית. המפגשים האלה ממלאים את מצברי ההשראה של כולנו, ונותנים כיווני יצירה והתבוננות חדשים.


יסמין גודר מתארחת בקורס צילום למתחילים

חמישי בערב, תמיד ערב קסום, ריח מתקתק של סוף שבוע באוויר, הנשמה מתחילה לעוף גבוה קורס צילום למתחילים מארח את יסמין גודר, אישה מקסימה, כוריאוגרפית אוונגרדית, מהחשובות שיש לנו. יסמין מגיעה לסטודיו,  מבקשים ממניה להצטלם, אין בעיה. בלי טיפת אגו וחשיבות עצמית היא מתחילה לספר על עצמה, איך התחילה, ירושלים,  ניו יורק,, יפו, הלהקה.


קרם תות ואבק שריפה

יסמין שיתפה אותנו בתהליכי היצירה שלה, בעיקר על היצירה " יסמין גודר ושחקני הספסל המדממים מציגים: קרם תות ואבק שריפה" . היצירה שנוצרה בשלהי האינתיפאדה השנייה, והועלתה בשנת ב – 2004 , מבוססת על צילומי סטילס מהשטחים שהתפרסמו בעיתונות באותה תקופה, צילומים קשים, שהפכו מצב קיומי בלתי נסבל לחלק לגיטימי/ נורמטיבי משגרת היום של כולנו.


פחד מקהות חושים ורצון לפרוץ את הבועה הסטודניאלית, הובילו את  יסמין ליצור את קרם תות ואבק שריפה ולהכניס  ליצירה דימויים חיצוניים ממציאות מוכרת ושחוקה. בחזרה הראשונה, התבקשו הרקדנים לבחור דמות מאחד הצילומים ולעבוד איתה. הלהקה יצרה דימוי שמחקה את הדימוי המקורי.


" מכיוון שהמדיום מתוכו עבדתי היה צילום, חיפשתי לגעת ברגע שאותו תפסה המצלמה ולנסות להחיות אותו על ידי שימוש במדיום הבימתי, הנושם, החי, ולהמירו חזרה לתלת-מימד דרך שפה תנועתית אשר כל אחד יוכל לזהות ולקרוא".


מקור השראה של יסמין גודר – הצלמת ויוויאן ססן

ביקשנו מיסמין לבחור צילום שהיא אוהבת. היא לקחה את הבקשה צעד קדימה ובחרה את  צלמת אופנה ההולנדית.viviane sassen


ססן נולדה בהולנד, אבל השורשים שלה  נמצאים באפריקה ( שלוש שנים בילדות ), כמו גם סביבת העבודה שלה. הצילום שיסמין בחרה לקוח מתוך עבודה שנקראת Parasomnia – הפרעות שינה שמתבטאות בחלומות בעתה, לא נורמלים, וב – sleep walking
"הצילומים שלה תפסו אותי בשל השילוב שלהם בין חשיפה ואור להתחבאות. ההשפעה של צילומי אופנה על העבודות שלה, המודעות לבגד, לטקסטורה ולצבע ומצד שני ההתעסקות בהתחבאות, בחוסר הנוכחות של המצולמים ובניסיון להיבלע לתוך הסביבה. כמו כן, מעניין אותי הקו הדק בין המימד התיעודי לממד המבוים, יש משהו לא נוח בצילום שמזכיר את הצלם ובו זמנית מייצר תחושה של אמת. הצילומים של ויויאן ססן השפיעו על תהליך היצירה שלי עם להקת בת שבע לבניית העבודה The Toxic Exotic Disappearance Act שהעליתי בשנה שעברה."


אדם שחור יושב על כיסא פלסטיק על דיונת חול