Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם טיפים לצלם המתחיל


צלמת מקורס צילום בפעולה


אתם רוצים להתחיל לצלם? מתלבטים איזו מצלמה לרכוש ואיך להתחיל ללמוד צילום? הנה כמה טיפים לצלמים מתחילים שאולי יעזרו לכם להיכנס לעולם הצילום ברגל ימין.


קניית ציוד צילום

אין צורך לקנות את ציוד הצילום היקר ביותר, איכות הצילום אינה תלויה רק בטיב המצלמה, צילומים יפים ומרגשים תלויים בעיקר בכם, בעין שלכם, בקומפוזיציה,באיכות התאורה. המצלמה היא עוד גורם בדרך לצילום מרהיב. ניתן לרכוש מצלמות דמוי רפלקס ,שאינן יקרות במיוחד, או דגמים פחות חדשים ויקרים של מצלמות DSLR (מצלמות רפלקס דיגיטליות ). מצלמות אלו מספיקות בהחלט לצלמים מתחילים.


רכשו חצובה למצלמה

חובבי צילום רבים אינם מעוניינים לרכוש חצובה למצלמה החדשה שלהם. לסחוב חצובה בכל פעם שיוצאים לצלם? מסורבל מדי, כבד מדי. ועדיין, שווה לרכוש חצובה לא כבדה ולא יקרה. חצובה תשפר את איכות הצילום שלכם ללא הכר. כאשר תנאי התאורה אינם מספיקים החצובה מייצבת את המצלמה ומונעת צילום מטושטש. בנוסף לחצובה, השתמשו בצילום בפונקציית self timer, ועל ידי כך תהיו בטוחים מהתזוזה הכי קלה של המצלמה.


צלמו בסביבה הקרובה אליכם

לא צריך לטוס עד להודו כדי בשביל צילומים מרהיבים. תתחילו לצלם בסביבה הקרובה שלכם, בחדר , בדרך לעבודה, בחצר, במגרש המשחקים. נסו להתבונן במוכר עם מבט שונה מהרגיל , דווקא שמסביבכם אובייקטים שגרתיים, תוכלו לגלות זוויות צילום לא שגרתיות, תאורה מרהיבה או קומפוזיציה מעניינת. אתם תגלו עולם חדש ומפתיע.


קחו את המצלמה אתכם כל הזמן

הזדמנויות צילום, מתרחשות כשאינכם מצפים להן. ציוד יחסית פשוט –תיק קטן למצלמה וחצובה – ותיהנו מהיתרונות של הזדמנויות בלתי צפויות. לסלולרי שלכם יש מצלמה, תוכלו להשתמש בו כדי לצלם סקיצות של דברים שראיתם, ואחר כך לחזור ולצלם אותם עם המצלמה הרגילה שלכם.


למדו את הכללים הבסיסיים

למדו את הכללים הבסיסיים בצילום, תפקיד הצמצם והתריס בצילום, כללים בסיסים של קומפוזיציה בצילום, לדוגמה, טכניקת עומק שדה בצילום ( איך מפרידים בין נושא לרקע ). בקשו חוברת הוראות למצלמה שלכם, ואם יש בעברית עדיף, ולמדו להפעיל ולשלוט במצלמה שלכם.


ללמוד צילום ברשת

החלק הטוב ביותר בכך שיש לכם תחביב כמו צילום, הוא שאף פעם לא נגמרים הדברים שאפשר ללמוד. הרשת מוצפת במידע על צילום מאמרים וטיפים על יסודות הצילום, אתרי שיתוף תמונות, בלוגים מגניבים של צילום ואתרים של צלמים. אם עדיין אינכם מבינים, מומלץ לחפש קורס צילום המיועד לצלמים מתחילים.


צלמו בקביעות ואל תפחדו להתנסות

צלמו מדי יום, או לפחות תפנו לעצמכם זמן צילום קבוע. התרגול חשוב מאוד, אחרת שום דבר לא נכנס לראש, גם בצילום זה ככה. אל תפחדו להתנסות ולטעות, צילום דיגיטלי אינו עולה כסף, אין כאן סרט צילום, ולא צריך להדפיס תמונות. הטעיות הן חינמיות. הרבה פעמים דווקא הצילומים הלא טובים מעניינים יותר ומפתיעים אותנו לטובה.