Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם אדוארד ווסטון – ממייסדיי קבוצת הצילום F64


אדוארד ווסטון (1886– 1958), צלם אמריקאי, בגיל 16 קיבל את המצלמה הראשונה שלו ואת הצילומים הראשונים שלו צילם בפארקים בשיקגו ובחווה של דודה שלו. לא עברו חמש דקות עברו מאז שנסגר התריס של המצלמה שלו וכבר הוא הציג ב-Chicago Art Institute. ווסטון היה לצלם הראשון שקיבל מלגה מהגוגנהיים.


ב-1906 עבר לקליפורניה והחליט שצלם זה בדיוק מה שהוא רוצה להיות, בדרך הספיק להתחתן עם פלורה (+ ארבעה ילדים) וב-1911 פתח סטודיו לצילום פורטרטים. בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת נטש ווסטון את הצילום הציורי וביחד עם אנסל אדמס ייסד את קבוצת F64, שחרטה על דגלה את הצילום הישיר, לא עוד צילום שמנסה להיות דומה לציור אלא מדיום שעומד בפני עצמו, עם האיכויות הכי טובות שיש, מאוד מדויק, מאוד חד, והכי ישיר שיש.


ווסטון ידוע בצילומי העירום שצילם ובצילומי הסטיל לייף שלו. מפורסמות סדרות הפלפלים הקונכיות והירקות.הוא הפעיל בכישרון את פעולת ההזרה על אובייקטים מוכרים, וע"י כך נתן להם נראות חדשה ומפתיעה. האובייקטים שלו תמיד מקבלים תפנית ופרשנות חדשה. הוא מצלם מקרוב ארטישוק ונותן לו פרשנות אירוטית, עלה של כרוב נהיה מונומנט מרהיב, הפשוט והיומיומי במלוא הדרו.


קורס צילום


קורס צילום


צילום: אדוארד ווסטון, edward westom


צילום: אדוארד ווסטון, edward weston


קורס צילום


קורס צילום בתל אביב


צילום: אדוארד ווסטון, edward weston


צילום: אדוארד ווסטון, edward weston