Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם ברנרד והילה בכר / Bernard & Hilla becher


מגדלי מים, ברנרד והילה בכר,bernard & hilla becher


ברנרד והילה בכר, הבכרים, הם צלמים גרמנים. אמנים קונספטואלים, מהחשובים והמשפיעים של זמננו. הבכרים הם אבות הצילום הטיפולוגי. הם נפגשו בפקולטה לציור בדיסלדורף, התחילו לשתף פעולה ב-1959 והתחתנו ב – 1961.


מהו צילום טיפולוגי

הצילום הטיפולוגי מתעסק באיסוף מידע, סיווג, מיון ולבסוף השוואה. לאובייקטים/ סובייקטים שנכנסים למאגר המידע הטיפולוגי יש מכנה משותף, הם שייכים לאותה קבוצה.  קנדידה הופר מצלמת חדרי המתנה, לין כהן מצלמת מטווחים,  ואוגוסט סאנדר הולך על משהו רחב במיוחד – פורטרטים של בני העם הגרמני. המושג צילום טיפולוגי מתייחס גם לעבודה השיטתית ומסודרת ולבניית פריימים זהים, השוואה  היא מרכיב חשוב אצל הטיפולוגים.


הבכרים לקחו על עצמם נושא כבד, ארכיטקטורה תעשייתית גרמנית, במיוחד מבנים ששיכים לתעשיית הפלדה ומכרות פחם. הם הוקסמו מהעיצוב והארכיטקטורה הגיאומטרית של המבנים, נראה שמי שתכנן אותם התייחס בכובד ראש לעיצוב שלהם, למרות,  שלכאורה, אין באמת חשיבות לאסטתיקה של מכרה פחם. סיבה נוספת לאיסוף האובססיבי של הבכרים נעוצה בכך שהמבנים היו במגמת העלמות. הבכרים שימרו אותם , לפחות על סרט צילום.


צילום טיפולוגי. Becher--Bernd-&-Hilla, ברנרד והילה בכר


ברנרד-והילה-בכר


הבכרים – טכניקה, אסטתיקה ותוכן

'הבכרים השתמשו במצלמת 8*10 אינצ' ( eight by ten ), וצילמו רק בימים סגריריים או מוקדם בבוקר ( להימנע מצללים מיותרים ) והצילומים שלהם היו פשוטים מנקודת מבט אובייקטיבית.  הם הציגו עבודה אחת – גריד של שש , תשע או חמישה עשר צילומים, מאוגדים בקבוצות,  לפי סוג המבנה, איזור גיאוגרפי או גיל המבנים, עוד דרך לכפות עלינו את פעולת ההשוואה.


הבכרים צילמו מגדלי מים, בתי זיקוק, תילי פחם, מעליות תבואה, בתי קירור, מכרות פחם, ממגורות אחסנה, תנורי פיצוץ, אסמים ועוד וכו וכיו"ב.. מלבד מהיקסמות הויזואלית שהם חוו, הבכרים צילמו ארכיטקטורה נעלמת, וניסו לגרום לכך שאותם מבנים לא יהרסו. זה אפילו הצליח, מכרה פחם אחד בדיסלדורף חייב לבכרים את החיים שלו.


הבכרים צילמו גם מחוץ לגרמניה, אנגליה, בלגיה, צרפת וארה"ב של אמריקה. ב-1966 הם הגיעו לאנגליה על מנת לתעד את תעשיית הפחם בליברפול, מנצ'סטר, נוטינגהאם ושפילד, גם על ניו ג'רזי, מישיגן ופנסילבניה הם לא פסחו במסע שלהם  ב1974  לארה"ב.


צילום טיפולוגי. Becher--Bernd-&-Hilla, ברנרד והילה בכר


Becher--Bernd-&-Hilla, ברנרד והילה בכר. צילום טיפולוגי


הטיפולוגים החדשים

ב – 1977, אחרי עשרים שנות עבודה שיטתיות ומלאת אבק, התפרסם הספר "  Framework Houses  " , קטלוג תעשייתי, מסווג לעילא וממוין ולעילא. עכשיו לכו תמצאו את ההבדלים בין מגדלי המים השונים או ממגורות התבואה.


ב-1976 התחיל ברנרד בכר ללמד בדיסלדורף, ב – Kunstakademie  –  (האקדמיה לאמנותיות של דיסלדרוף ). מפיץ את תורת הצילום הטיפולוגי. תומס רוף, תומס שטרוט, אנדראס גורסקי, קנדידה הופר, ממובילי הזרם הטיפולוגי העכשווי, כולם התחילו אצל ברנרד בכר, אצל הבכרים.