Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם דייוויד ביילי / David baley


הצלם דיוויד ביילי והדוגמנית פנלופה טרי


צלם פורטרטים ואופנה. ביילי נולד ב – 1938 באיסט אנד בלונדון, בלי הרבה אפשרויות לחלום , ובכל זאת הוא חלם, להיות צלם. לפני שהתחיל לממש את החלום דיוויד ביילי בעיקר מכר, שטיחים, נעליים, you name it.  ב- 1956 הוא מתגייס ומוצב בסינגפור ואז גם מתחיל הרומן שלו עם הצילום, אנרי קרטיה ברסון היה ההשראה שלו ומגזינים של לייף נמצאים אצלו על המדף, בינתיים הוא רק מדפדף. ב- 1957 הוא רוכש את המצלמה הראשונה שלו.


לדברים טובים יש נטייה להיגמר, וגם השירות הצבאי של דיוויד ביילי. בין 1959-1960 הוא עובד כאסיסטנט וב – 1960, בגיל 22, הוא מתחיל לעבוד כפרילאנס. עם מגזין ווג, הגרסה הבריטית.


שנות השישים העליזות

בשנות השישים העליזות ביילי נסק למעלה, הוא צילם את כולם, ביטלס וסטונס, קתרין דנב וג'רלדין צ'פלין, פיטר סלרס ומייקל קיין וכד'… הוא מצלם בשחור לבן, קונטרסטי, מינימליסטי, גרפי. ולמרות שהוא לא היה שחקן, זמר או בלהקה מפורסמת הוא היה סלב כמעט כמו אלה שצילם. החבר'ה בבר השכונתי דווקא התעניינו יותר בחיים הפרטיים והסוערים שלו: נשוי כפול ארבע כולל קתרין דנב המהממת.


ג'ון לנון ופול מקרטני. צילום - דיוויד ביילי


השחקנית ג'יין-בירקין.-צילום-דיוויד-ביילי


ממשיך לתת בראש

ביילי ממש לא מרוצה ממה שקורה היום בצילום.  גימיקים וצילומים מטופשים הם לא כוס התה המהביל שלו, וזה מה שהולך היום, הלך האוונגרד, מכונן ביילי. הוא מחלק את המאה העשרים לשניים, החצי הראשון שייך לפיקאסו, הוא זה שהתחיל הכול וגרם לביילי לרצות ליצור, והחצי השני  שייך למדיום הצילומי. עד היום הוא עובד במרץ. מצלם פורטרטים עבור מגזינים,  מביים סרטים ופרסומות, מפבלש טונות של ספרים  וכמובן תערוכות במוזיאונים הכי נחשבים.


ג'וד-לאו.-צילום---דייויד-ביילי


מיק-ג'אגר,-צילום-דיוויד-ביילי-1964


ג'ק-ניקולסון-צילום-דיוויד-ביילי מתוך הבלוג של צילום בעם


מוריסי-צילום-דיוויד-ביילי


בוב-דילן-צילום-דיוויד-ביילי