Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם מרקו גרוב | מטבע דומם לצילום פורטרטים


סקרלט-ג'והנסן,-מרקו-גרוב


איך קורה שצלם מוצרים מגלה רק אחרי 20 שנה שהוא בכלל אוהב ונועד לצלם פורטרטים? תשאלו את מרקו גרוב (MARCO GROB), צלם סטיל לייף משווייץ, שלקראת גיל 40 החליט שעכשיו או לעולם לא. הוא גם הבין שמשווייץ לא תבוא לו הישועה, ושאם הוא רוצה שמשהו טוב יקרה, הוא חייב לעזוב את מעצמת השעונים והשוקולד, ככה יצא שבשנת 2003 עשה גרוב רילוקיישן לקייפטאון שבדרום אפריקה, בקייפטאון מסתבר יש סצינת צילום משגשגת

גרוב שממוקם היום בבירת הפורטרטים העולמית ניו יורק מצלם את ההוז אנד הוז. אושיות כגון רוברט דה נירו, הדלאי למה (?), נשיא צרפת פרנסואה הולנד והרשימה עוד ארוכה. גרוב לא רק מתחכך בשמנא והסלטא אלא יוצא למשימות צילום במקומות רחוקים. באתיופיה הוא צילם פורטרטים של שבט המורסי, בסודן את אנשי שבט מונדרי, את אנשי הצווארון הכחול הוא מצלם בהודו, ויטנאם, צ'ילה, גיניאה, בלגיה, ובעצם בכל העולם. אין אקזוטיקה, אין קלישאות.

גרוב משתמש בידע הפנומנלי שיש לו באור. ידע שצבר במהלך שנות צילומי המוצר שלו, הוא בדרך כלל משתמש במקור אור אחד, לתשומת לב אלו שלא מצלמים עם פחות מארבעה פלאשים לסט. כשהוא מצלם פורטרט בלוקיישן מפליא גרוב בשילוב המדוייק של שעון שווייצרי בין תאורת הפלאש לאור הקיים.

שילוב פלאש עם אור קיים הוא רק אחד הנושאים הנלמדים בקורס צילום פורטרטים עם יונתן בלום.
עוד בקורס: בניית סטודיו נייד, שיטות עבודה מול מצולם, צילום פורטרט בחלל פנים ובנוף אורבני, ניתוח מבנה פנים ושפת גוף.


ג'ורג'-בוש-.-מרקו-גרוב


ALI-ABBAS.-IRAQI-CIVILIAN-SEVERELY-INJURED-IN-U.S.-MISSILE-ATTACK-ON-IRAQ-IN-2003


MURSI-TRIBE.-ETHIOPIA


RHIAN-WALLER.--DEEP-SEA-ECOLOGIST,-WALPOLE,-MAINE


LAURENT-OUAMANUO,-GUINEA


AGW-KUMARA.-SRI-LANKA


NGUYEN-VAN-TUNG,--VIETNAM


ג'ימי-פייג',-מרקו-גרוב


ג'וליאן-מור.-מרקו-גרוב


לאתר של מרקו גרוב