Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם צפוף פה צפוף


PELLE CASS


בעבודה Selected People, משנת 2008, מצלם פלה קאס  ( Pelle Cass, בן 58 מבוסטון ) מאות צילומים באיזורים ציבוריים ובאמצעות טכניקות עיבוד שונות יוצר תמונה כאוטית שכוללת בתוכה כמעט את כל מי שעבר באיזור באותו פרק זמן. קאס בוחר את מי להשאיר בפריים ואת מי להעלים.  still time laps photographs ככה הוא מתאר את העבודות שלו, טכניקת טיים לפס מראה את הרצף, צילום אחרי צילום, אצל קאס הרצף והמשך נמצאים בצילום אחד. הוא משתמש במצלמה כדי להמחיש את מה שנראה לו עתיד לקרות בעוד מאה שנים. המוני אנשים וצלליות יכסו כל אינצ' ציבורי, יהיה צפופפפפפפפפפ.


קאס והמצלמה שלו ( וחצובה ) מתמקמים בפארק עירוני, בפינת רחוב או בכל נקודת תצפית על איזור מעניין, הוא מתעד את כל מה שקורה בגבולות הגזרה שקבע לעצמו, כולם בתנועה, מפה לשם, משם לשם, משם לפה. תמיד קורה משהו, אפילו שנדמה שלא, אחרי יום עבודה קאס חוזר לסטודיו שעל כרטיס הזיכרון שוכבים בנחת בין 100 ל-300 צילומים. קאס רוצה יותר – יותר חיים, יותר אנשים, יותר זמן, יותר סובייקטיביות.


החצי השני של העבודה מתבצע במחשב האיימתני שלו, נדרשות לפחות 100 שכבות בתוכנת הפוטושופ, שמתחבאות מתחת לצילום אחד ריק של "זירת הפשע" . לאט ובזהירות הוא בונה את הפריים שלו. חושף דמויות, מעלים אחרות. יש לו כלל ברזל אחד – הוא לא משנה שום דבר."העבודה שלי נראית אמיתית, היא אמיתית, למרות שהיא מבוססת על טריק. אני משתמש בפוטושופ לא כדי לתקן את העולם אלא כדי להדגיש את חוסר המושלמות שלו ". אומר קאס.


PELLE-CASS


PELLE-CASS


PELLE-CASS


PELLE-CASS


PELLE-CASS


PELLE-CASS


 לאתר של Pelle Cass