Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם תמונות מהבית של לארי סולטן


Across_The_Divide_ND


נילי ממן


אני רוצה שהורי יחיו לנצח, כך מסכם לארי סולטן קטע מתוך הפרק הראשון בספרו תמונות מהבית. לארי סולטן נולד בניו-יורק ב-1946 ובילדותו עבר לקליפורניה, בעקבות העבודה של אביו. הוא חי שם את רוב חייו, צילם ולימד במוסדות שונים במשך כ-3 עשורים.


הסדרה pictures from home – תמונות מהבית, היא סדרה שצילם במשך כעשור ובה תיעד את הוריו.הפרויקט מקבץ תצלומי משפחה, ממנטו מורי וטקסטים. סולטן מעלה נושאים רבים וחשובים לדיון, הזדקנות, שונות, עושר, יחסים וערכי משפחה,. בפרויקט נחשפים חיים אינטימיים, נחשפים סודות שכל משפחה מבקשת להסתיר.


סולטן יודע מצד אחד להשתמש במצלמה כמכשיר החשוב ביותר שנועד לתעד את חיי המשפחה ומאידך הוא חותר תחת אותה הנחה שצילומים משפחתיים הם התיעוד המדויק של חיי משפחה. הצילומים של סולטן בוחנים את המונח משפחה, מה מוצג בצילומים, על קירות הבית, ומה שלא מתועד, הכל מתוך שאיפה לייצר אגדה על בית מאושר.


כשילד מצלם את הוריו, מתהפכים יחסי הכוחות בין ההורה לילד, תחושת הזהות מסתבכת, הן לפני והן מאחורי המצלמה. רוב הצופים יראו בתמונות משהו מכביד, או משהו מבזה, לעיתים מבט של חמלה, אבל כמעט תמיד יהיה שם משהו מטריד. נקודת המבט של ילד על החיים שלו, שלא בהכרח היו נעימים, על חלום שלא הוא חלם, אבל מתוך כך מתגלה רצונו האמיתי, הקמאי, לעצור את הזמן, שהוריו יחיו לנצח. סולטן בוחר שלא להציג את השמחה שבהזדקנות, אלא את הבדידות שמגיעה עימה.


הוא מוצא את הפירצה שבין עובדה ובין בדיה, בדימוי ובסיפור, על ידי נטישה של אלבומים משפחתיים, בתקווה למצוא את האמת על המשפחה שלו. למרות העדרותו מהתמונות נוכחותו מודגשת באמצעות הטקסט שמלווה את הפרויקט ובהיותו בעמדת הצלם. בכך מקבל הצופה את היצירה כעדות לאהבה. זו סדרה אישית ויחד עם זאת מאוד שנויה במחלוקת. למרות הרגש הרב שקיים ביצירה, היא חותרת לפרק מחדש את משמעות הצילום המשפחתי.


Talking_In_Driveway_ND


READING_IN_BED_1988


Mom_Garage_Portrait_1988


Dad_With_Golf_Clubs_1987


Dad_On_Sofa_1984


Mom_On_Chaise_Lounge_1987


Sunset_1989


Dad_With_Raft_1987


dad-plant-ND


Bussiness-Page


צילום-לארי-סולטן-Sprinklers-ND-מתוך-pictures-from-home


Golfswing-1986


Golf-Trophy-1984


Dad-At-Whitebaord


Thanksgiving-1985


My_Fathers_Dresser_1985