Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם פיליפ אֵשַּׁרוּ – היער הבוכה

פיליפ אֵשַּׁרוּ מצלם את הצ'יף אלמיר סורי
לציון יום יערות הגשם שחל היום, 22 ביוני, נכיר את הפרויקט The Crying Forest של הצלם ואמן הרחוב הצרפתי פיליפ אֵשַּׁרוּ Philippe Echaroux (נ. 1983).
 פיליפ (בעברו, עובד סוציאלי) החל את קריירת הצילום שלו כצלם פורטרטים ופרסומות.
כחובב הרפתקאות, ספורט אתגרי וטבע, פיליפ לא עוצר לרגע. ב-2014 לדבריו, הוא החליט "לסגור מעגל-אור", כלומר, להחזיר את האור שהוא משתמש בו לצילום בחזרה לעולם. הפתרון שהוא מצא – הקרנה ברחוב.
מרסיי, העיר שבה גדל, היתה המעבדה שבה בחן את הפרויקט "Painting with Light". הוא הקרין צילומים וכתובות על הגבעות, על המזחים, על העצים ועל המבנים של מרסיי ויצר אמנות רחוב שהיא בת חלוף ואינה משאירה זכר במקום, פוגעת בו או מתערבת בו.
ליערות האמזונס הגיע פיליפ ב-2016, בתגובה לקריאתו של הצ'יף אלמיר סורי נאראיאמוגה, הצ'יף של שבט הסורי, שבט ילידי שחי ביערות האמזונס בברזיל. בני שבט הסורי סובלים מפגיעה חמורה ביער הגשם שבו הם חיים. הגורמים המובילים לבירוא יערות הגשם כוללים כריתת עצים, כרייה ופיתוח תעשייתי, וכן פינוי אדמות לחקלאות בעלי חיים, כל זאת בחסות הממשלות וחברות תעשייתיות גדולות מהמערב.
פיליפ התגורר עם בני השבט במהלך הפרויקט. הוא צילם פורטרטים של בני השבט והקרין אותם על העצים, במטרה לעורר מודעות בינלאומית לאיום הסביבתי ולקריאה של בני השבט לעזרה, וליצור מעין הצהרת בעלות שלהם על יערות הגשם שבהם הם חיים.
לאתר של פיליפ אשרו – https://www.philippe-echaroux.com/