Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם סאלי מאן – ילדותי השנייה

זה קטע, גם סאלי מאן, אחת מהאמניות הכי מצליחות בארה"ב ומי שהוכתרה בשנת 2001 ע"י המגזין טיים לצלמת הטובה ביותר בארה"ב התחילה בקורס צילום למתחילים ( הזדמנות לשים קישור לקורס שלנו ). את הקורס היא עשתה בתיכון ומאז זה רק הלך והשתפר. יש לה את כל החבילה ובטונות: ספרים למכביר, תערוכות, פרסים, אוספים במוזיאונים נחשבים ומה לא. קצרה היריעה.

ב – 1988 יצא הספר at twelve שעסק במעבר מילדות לנשיות. פורטרטים של נערות מתבגרות עם סממני נשיות. פגיעות ותמימות מצד אחד וכוח נשי מתפרץ ומבט פתייני מהצד השני. אצל סאלי מאן זה לא משנה אם את בת 30 או בת 12, את תמיד אישה.

נדמה שמאן מוכרת בעיקר בזכות הספר immediate family. הספר שיצא ב – 1992 וכלל פורטרטים של הילדים שלה – אמט, ג'סי ווירג'יניה –  גרם לשערורייה ואיך אומרים אצלנו בלבנט , אכלו לה את הראש. בחלק מהצילומים ,הילדים, שעדיין לא חגגו עשור, מופיעים בעירום. Child pornography היה השם הנפוץ שהעבודה קיבלה. ה – Wall Street Journal אפילו צינזר את אחד הצילומים של וירג'יניה בת ה – 4.

סאלי מאן מתעדת את ההתבגרות שלהם, מרטיבים בלילה, נפצעים, נעקצים, מתמודדים עם מוות ובדידות, הפורטרטים של הילדים לא קלים, אלה אינם צילומי אלבום רגילים, מביטים למצלמה במבט מלנכולי, לבד בפריים. הלכה התמימות, התנפצה הפנטזייה. אולי זאת הדרך של סאלי מאן, האמא, להתמודד עם הפחדים והחרדות היומיומיות שלה.

מאן מתעסקת במיניות של הילדים שלה, העירום שולט, אז נכון שזה לא פשוט לראות ילדה בת ארבע עומדת כל כך חשופה מול המצלמה, אבל נראה בסופו של דבר שסאלי מאן פשוט הולכת עם התיעוד עד הסוף, ונותנת לעצמה את החופש להסתקרן, לבחון ולדאוג לילדים שלה.  אין פה כוונה נסתרת של בדיקת גבולות אלא רגש אימהי טהור. העירום הוא רק חלק מהעניין, ילדה אחת עומדת מול המצלמה עם סיגריה ביד ועמידה של דוגמנית אמצע, השנייה עם בובה ומשקפי שמש, ילדות מול בגרות, תמימות מול פתיינות, הצילום שתמיד מנציח את העבר מביא לנו אולי התרחשות עתידית. סאלי מאן חרדה גם ממה שיקרה בעתיד.

הבעיה המוסרית בעבודה מגיעה מכיוון שונה לגמרי.עמדת הכוח של סאלי מאן כאמא מאפשר לסאלי מאן הצלמת לרתום את הילדים לטובת האמנות הפרטית שלה, מיעוט מנוצל זה מיעוט מנוצל, גם אם לאמא שלך קוראים סאלי מאן.

סאלי מאן היא חלק מתוכנית הלימוד בקורס צילום למתחילים

קורס צילום

קורס צילום למתחילים

קורס צילום

קורס צילום

<קורס צילום

קורס צילום

קורס צילום