Jump to Content Jump to footer

אנשי ההשראה שלנו קורס צילום למתחילים – טל גורדון מגיעה למפגש השראה


טל גורדון


גם בחלומות הכי וורודים שלנו לא תיארנו לעצמנו שהמפגש עם טל גורדון יהיה כזה להיט. טל פשוט עשתה לנו בית ספר לאיך עושים את זה נכון. במהירות של כדור שיוצא מהמחבט של רפאל נדל היא הצליחה להיכנס אל הלב כל אחד ואחת מאיתנו. מפוצצת באנרגיה, כריזמה ובעיקר אהבת אדם היא העלתה אותנו לשיאים של יצירה.


 

צילום, כתיבה עריכה

המצלמה משמשת תווך בינינו לבין העולם, התווך הזה הוא אופציה מצוינת להסתתרות, גם החיפוש אחרי יופי מאפשר לנו להסתתר. מה אנחנו רואים שאנחנו מסתכלים על גלויות? כלום, נאדא. גלויות מהקאריבים או מהעיר העתיקה, אירופה הקלאסית או מדבר סהרה, הכל אותו הדבר, הכי יפה, אבל ממש משעמם. גלויה מרהיבה זה בעצם קלישאה, ומי רוצה כזה דבר.


איכשהו בכתיבה קשה להסתתר מאחורי מילים גבוהות, כאלה שלא שגורות אצלנו ביום יום, זה פשוט לא נשמע טוב, לא אמיתי. המוטו העיקרי של טל גורדון היה תכתבו כמו שאתם מדברים, תמצאו את הקול שלכם, אף אחד לא עושה את טוב יותר מכם, אל תנסו להיות מישהו אחר. אמן אמיתי מצליח להביא את עצמו, מזהה את החוזקות שלו והולך איתן עד הסוף. זה כמובן תופס גם בצילום, מה מעניין בצילום מרהיב, שדומה לעוד אלפי צילומים אחרים? להנכיח את עצמנו בצילום, הרבה יותר קשה, אבל הרבה יותר מעניין ומרגש.


עבודה קשה ועריכה הן מילות מפתח אצל טל גורדון, כישרון לא מספיק, עוד טקסט ועוד צילום ועוד צילום ועוד טקסט,  ויש כמובן את פעולת המחיקה, מחיקת טקסט לא פחות חשובה מהכתיבה, הצמצום מזכך ומזקק את הטקסט, גם בצילום זה ככה.


המפגש עם טל גורדון פתח אצל כל אחד מאיתנו את צ'אקרת היצירה, פתאום גילינו שאנחנו יודעים לכתוב, לשעה קלה מצאנו את הקול האישי שלנו. גילינו שכל אחד ואחת מקורס צילום למתחילים שלנו הם עולם שלם, וזה לא פחות חשוב מצמצם ותריס.


 

הבחירות של טל גורדון

וכהרגלנו בקודש ביקשנו מטל לבחור צילום שמרגש אותה, טל בחרה שני צילומים, אחד אישי, קרוב, שני של היוצר האהוב עליה ג'ון קייל.


" הצילום הראשון הוא אישי לגמרי. תמונה של האדם האהוב עליי,בתי. באמסטרדם, העיר האהובה עליי. במלון האהוב עליי, שנראה כמו אולם בספר האהוב עליי אליס בארץ הפלאות. בתקופה האהובה עליי, שיא החורף. בתמונה יש אלמנט של הבטחה שמחוזק על ידי מה שלא נמצא בה, אבל ידוע שהוא קיים, כך שהתמונה מייצגת את הרגש שעובד אצלי כמעט הכי חזק, הגעגוע. הצילום השני הוא של המוזיקאי האהוב עליי, ג'ון קייל, בהופעה האחרונה שלו בארץ לפני שנה, הופעה שהחזירה לי את הרצון לעשות מוזיקה, והזכירה לי מה היה שם בכלל שעובד עליי כל כך חזק"


ילדה בבית קפה באמסטרדם


ג'ון קייל בהופעה