Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם לא לרדת בגדול


New Haven bedroom. 2007

Untitled. 2007


ג'ן דייויס היא צלמת מברוקלין. עסוקה עד מעל הראש, יש לה תואר שני מ- yale ואינספור תערוכות, לבד וביחד עם אחרים – בכל רחבי הגלובוס, ובחללי פרימיום.


סיפור אישי באמצעות פורטרטים עצמיים 

כבר יותר מעשר שנים עובדת דייויס על סדרה של פורטרטים עצמיים העוסקים בסוגיות שקשורות ליופי, זהות ודימוי גוף.  בשביל דייויס המצלמה היא אמצעי כדי לספר את סיפורה האישי. הצילומים שלה הם מיצג מול המצלמה, כך לפחות היא טוענת.


העבודה שלה מבוססת על חוויות אישיות ועל הפנטזיות שלה לגבי מערכות יחסים, קשר פיזי, אינטימיות, אהבה ותשוקה. דייויס חושפת חוסר ביטחון ביחס לגוף שלה, קושרת בין הדימוי העצמי שלה לבין איך שאחרים תופסים אותה. ונוקטת עמדה ביקורתית על חברה שמכתיבה תפיסה של יופי המבוססת על הופעה חיצונית.


Pablo and I. 2013


Pressure Point. 2002


Maxwell Street. 2002


Untitled. 2013


Conforming. 2003


primping


צילום וירידה במשקל

מסתבר שלא צריך לקחת חלק בתכנית הרזיה בפריים טיים, אפשר גם להיות ג'ן דיוויס ולעבור תהליך פסיכולוגי עם מצלמה והרבה אומץ. מאז התחילה לצלם את עצמה השילה דייוויס כמות נכבדה של ק"ג. ועכשיו ההווה נראה רזה יותר והעתיד וורוד יותר. הצילומים הנוכחיים שלה רזים יותר, ויפים יותר. היא מצלמת טיפה מרחוק, מוותרת על צילומי תקריב של גוף עסיסי, מאירה נפלא, ומפרגנת לעצמה להיות יפה, בצילומים, כמו גם במציאות.


Untitled No. 49. 2012



untitled-no-55, 2013