Jump to Content Jump to footer

הבלוג של צילום בעם קורס צילום בתל אביב


שדרות-רוטשליד-בתל-אביב-צילום-בני-ברקן


אם אתם שייכים לקבוצת האנשים שכל הזמן מסתובבים עם מצלמה ומחפשים רגעים קסומים ואם אתם חושבים להתחיל ללמוד צילום, הרי קורס צילום בתל אביב זה הכי בשבילכם.


קצת היסטוריה על תל אביב

לפני שמצלמים במקום כלשהו , רצוי לדעת עליו רקע היסטורי, איפה? למה? ומתי? , מחקר מקדים הוא שלב הכרחי בעבודת הצלם.


תל אביב הוקמה על ידי קבוצות קטנות של יהודים שביקשו לעבור מיפו הערבית. שתי קבוצות קטנות של מתיישבים עברו לדיונות צפונית ליפו, נווה צדק ( 1886 ) ונווה שלום ( 1890 ). לא עבר זמן רב, ושישים משפחות בראשות מאיר דיזינגוף הצטרפו לאותן הקהילות. דיזינגוף, יהודי שאפתן, חלם להקים את העיר היהודית הראשונה.


בוריס שץ, מייסד בצלאל בירושלים, נבחר להיות המתכנן, מרכזה של תל אביב נקבע ברחוב הרצל, והעיר נקראה תל אביב ( גבעת האביב ). אבל ממש כמו היום, גם אז הטורקים היו חייבים להתערב ולהרוס. הם  פרקו את השכונות החדשות וגירשו את החבר'ה מהאיזור. ובניית העיר החדשה הופסקה. כשהבריטים ניצחו את מלחמת העולם הראשונה, התחדשה הבנייה. ב – 1921 התרחשו מהומות של ערביי יפו ו – 40,000 יהודים עברו מיפו לתל אביב.


תל אביב התפתחה במהירות שיא, אלנבי רחוב ראשי,  בתי הקפה על חוף הים, רחוב נווה שאנן שולט בדרום העיר. ב1930 תל אביב משמשת עיר מקלט ליהודים שברחו מאימת הנאצים. ב-1939 , פרוץ מלחמת העולם השנייה , מוצפת תל אביב בחיילים של בעלות הברית.  ב – 1948, עת סיום המנדט הבריטי וקרבות קשים, זקפנו קומה, גם יפו שלנו.


תל אביב – גן עדן לצלמים

תל אביב היא גן עדן לצלמים,  משתנה כל הזמן,:  ארכיטקונית, אנושית ואנרגטית, רחוב רוטשילד מדוגם ומפונפן, הרצל זה רהיטים ופלורנטין,  ורחוב סלמה עמוס בברזנטים ומסגריות. אפריקה שולטת בדרום העיר, מהגרים שעובדים, ועובדים שהם מהגרים. אנשי הלילה והמסיבות, ומולם אנשי היום והעמל ( ויש חפיפה ). בנק ליד בר אפלולי, בית משפט צמוד למועדון, תל אביב היא עיר אמיתית,. מתחדשת ומתקלפת, ההיסטוריה מציצה מכל פינה והחדשנות משתלטת, כולם זזים בתל אביב.


חייט-בשוק-לווינסקי-צילום-ענת-בלומשטיין-מקורס-צילום-למתחילים

איפה כדאי לצלם בתל אביב?

רשימת מכולת קצרה של מקומות מומלצים לצילום בתל אביב.


רחוב רוטשילד ביום שישי בצהריים, המרכז של המרכז, כולם שם, והכול קורה. רחוב שלבים ( מול בלומפילד ) בשש וחצי בבוקר, אור מדהים, מבני תעשייה ונוף  הכי אורבני שיש, רק לא לשכוח חצובת מצלמה.


נמל יפו בשקיעה, אדום אדום ורומנטי שבא לבכות ( אבל עדיף עם פלאש ), מדרחוב נחלת בנימין, אם חפצתם בטבע, פארק הירקון הוא מקום ייפייפה, מומלץ לצילום לילה,  ואיך שכחנו את השווקים, שוק הכרמל, שוק לווינסקי ושוק הפישפשים, אוכל והמולה, תמיד מצטלמים היטב, אם חפצתם בצילום חברתי הרי התחנה המרכזית הישנה ( נא להיזהר ) זה מקום מצוין, ונווה צדק, איך אפשר בלי נווה צדק, והגנים הנסתרים, פינות ירוקות שמתחבאות להן מתחת למיגדלי ענק.


קורס צילום בתל אביב – סיור צילום בשוק הפישפשים


סיור-צילום-בשוק-הפישפשים


שוק-הפשפשים-צילום-עדן-מתני


שוק-הפשפשים-צילום-אילת-רק


שוק-הפשפשים-צילום-עינת-כחלון


שוק-הפשפשים-צילום-רון-כהן


סיור צילום תנועה בספורטק


קורס-צילום-תל-אביב-בספורטק


צילום-דורון-חלוץ-קורס-צילום-תל אביב


קורס-צילום-בתל-אביב


ספורטק-צילום-יעל-נוי

אברהם סוסקין – הצלם של תל אביב


רחוב-נחלת-בניימין-צילום-אברהם-סוסקין' 1926


סוסקין נולד ב-1881 בבלארוס, אביו היה סוחר תבואה ואימו היא גידלה אותו. כילד למד סוסקין בחדר ולאחר מכן בישיבה. בבית בספר תיכון הפך לאתאיסט מושבע. ב1904 הצטרף לתנועה הציונית. הביקור הראשון שלו בארץ נגמר במלריה ובחזרה לרוסיה, בפעם השנייה שהגיע כבר פתח סטודיו , ביחד עם צבי ברוק , במושבה הגרמנית, עם הגעתו החל לתעד את התפתחות תל אביב וב1926 התפרסם אלבום צילומי תל אביב הראשון שלו.


סוסקין ראה בצילום שלו כשליחות היסטורית, הוא צילם בכל רחבי המדינה הצעירה, בקיבוצים, בבתי ספר, מפעלים וכו'. הוא צילם שחקנים , פוליטיקאים, סלבריטאים, אמנים, אלפי פורטרטים. הכול מהכול. הוא אפילו נסע לצלם בירדן ובמצריים. ב – 1961 הוא הציג תערוכה בבית העירייה הישן ברחוב ביאליק, ב-1963 ב – 1993, הוא הלך לעולמו. ויש רחוב על שמו, בתל אביב.