מערך השיעורים

אנלוגיה של מציאות
מאסטר-קלאס עם מיקי קרצמן

יום ב' 31/10/22 היכרות עם הסטודנטים ושיחה על מהלכים ומשימות במהלך הקורס.
הרצאה על הגוף הפוליטי, בין ויסלבה שימבורסקה להפגנות הקורונה.

יום ב' 14/11/22 הצילום ככלי חברתי דרך עבודתם של ג׳ייקוב ריס, לואיס היין ויוג׳ין סמית. נרחיב על תפקידו ואישיותו של הצלם ביחס למצבי קיצון חברתיים, כיצד ההיסטוריה האישית מובילה אותנו בפרויקטים שהם אישיים וציבוריים בו בזמן.

יום ב' 28/11/22 מלחמת האזרחים בספרד ופרויקט החוות האמריקאי  כמקרי מבחן בתולדות צילום העיתונות. מלחמת האזרחים בספרד קבעה את אופן העשייה העיתונאית כפי שאנחנו מכירים אותה היום, היא הייתה נקודת מפנה בתולדות הצילום.

יום ב' 12/12/22 מלחמת העולם השנייה ופרויקט ״משפחת האדם״, שתי מלחמות העולם הפנימו את האופן שבו הצילום קובע דעת קהל, משפחת האדם הוא פרויקט אשר מגלם את התובנות האלה.

יום ב' 9/1/22 בהמשך למפגש הקודם נסקור את פיגועי ה- 11 בספטמבר, צנזורה ותעמולה ועד העידן הדיגיטלי והשפעתו על שדה העיתונות.

יום ב' 23/1/23 הצילום בשנות ה-60, צ׳ה גווארה ומלחמת וייטנאם, יצירת איקונות. במפגש הזה נרחיב על השאיפה של הצלמים לאיקונוגרפיה דרך כמה מקרי מבחן.

יום ב' 6/2/23 ״מווייטנאם עד לאינתיפאדה הראשונה״, איך למדנו להסתכל על צילומי מלחמות וכיצד המדיום הצילומים מאתגר עצמו לאורך השנים, מה התפקיד של הצילום כקובע או משפיע על הליכים היסטוריים.

יום ב' 6/3/23 המקרה של גטו לודג׳, כיצד ההיסטוריה המצולמת עומדת בקונפליקט עם נרטיבים שונים, גטו לודג׳ הוליד שני ארכיונים המגלמים שני נרטיבים סותרים, הכיצד.

יום ב' 20/3/23 ״זמן פורנזי״, הפרויקט של סולטאן ומנדל EVIDENCE, פינוי גוש קטיף. מראשית הצילום הוא משמש הוכחה ל״מציאות״, המדע הפורנזי התפתח עם ובעזרת התפתחויות טכנולוגיות. במפגש הזה נלמד על הדרך שעשה הצילום מאלפונס ברטיון ועד ל-Forensic Architecture.

יום ב' 3/4/23 השחזור כפרקטיקה דוקומנטרית, פרקטיקות שיחזור מקובלות בצילום עיתונות, בשדה האומנותי ועוד, אנו נסקור תקדימים שיחזור ועדות לאורך ההיסטוריה וכיצד הם יכולים להיות מקור השראה לעשייה.

יום ב' 17/4/23 ״על הארכיון והמפה״ כיצד הם נבנים מעצמם? נקיים דיון על בניית ארכיונים ותהליכי מיפוי ועל היחס ביניהם דרך עבודות שלי בעשר השנים האחרונות

יום ב' 1/5/23 פרויקט ביירות 1988, פרויקט ״מקום זה״ 2010, כיצד משקפים מקום? באיזה אופן פעולה בו זמנית של מספר צלמים יכולה לייצר ולצייר מקום? מה הוא מקום?

יום ב' 15/5/23 ״פוטו מיקי״, האופצייה של חיקוי וגיוס פרקטיקות מסחריות כמעשה יצירה, מנגנונים מסחריים יכולים להיות נקודת מוצא לאמירה פוליטית / חברתית, המקרה הפרטי של פוטו מיקי היא דוגמה לפעולה כזאת.

יום ב' 29/5/23 הגשות

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.