מערך השיעורים

המסלול השנתי ללימודי צילום ואמנות

המתודיקה של הצילום. מרצה: הדס בור | 10 מפגשים בני 3 ש"ש
העמקת הידע, ההבנה והניסיון המעשי בשלושת חומרי הגלם אשר משמשים כאבות המזון של הצילום – הפריים הצילומי, האור, והצבע. משתתפי/ות הקורס ירכשו כלים אשר יאפשרו להם/ן לפתח את היצירתיות ולשכלל את המיומנויות הטכניות. במהלך הקורס נבין את המשמעויות השונות של הפריים הצילומי, נלמד את סגולותיו והשפעתו של האור על הצילום, ונחקור את תורת הצבע על מנת להשתמש בו באופן מודע ומושכל. הקורס מורכב מהרצאות תיאורטיות, תרגולים מעשיים וניתוח עבודות של משתתפי/ות הקורס.

השפה הצילומית. מרצה: דיוי בראל | 10 מפגשים בני 3.5 ש"ש
פיתוח שפה אישית ושכלול יכולת הביטוי דרך המדיום הצילומי.המפגשים כוללים לימוד וחקירה של המרכיבים הויזואליים, הטכניים, התיאורטיים והאינטואיטיביים של השפה הצילומית, חשיפה לגישות וסגנונות בצילום, התנסות בז'אנרים השונים, וניתוח עבודותיהם של משתתפי הקורס. במהלך הסמסטר יעבדו המשתתפים/ות על פרויקטים אישיים אשר יאפשרו להם/ן חופש יצירתי והבנה עמוקה של המרכיבים החזותיים, הרעיוניים והרגשיים בעבודתם/ן. משתתפי/ות הקורס יתנסו בשלבי העבודה השונים – צילום מתמשך של נושא אישי, בחירת הצילומים, עריכה ובניית סדרה צילומית, אופני תצוגה ותלייה. נצא אל מחוץ לגבולות הצילום בכדי להרחיב את מתודות הפעולה והיצירה שלנו, בתוך ומחוץ למדיום הצילומי.

תולדות הצילום. מרצה: שרה פילר | 5 מפגשים בני 2 ש"ש
המדיום הצילומי עבר ועודנו נתון בתמורות ובשינויים מראשית קיומו ועד עצם היום הזה. אין סוף הלידי כסף ופיקסלים נחשפו לאור מאז צילם לואי דאגר את מצחצח הנעליים במאה ה-19. שנים רבות נאבק הצילום על זכותו לאוטונומיה והכרה בעולם האמנות וכיום אין עוררין על מקומו וחשיבותו בתרבות ובאמנות העכשווית. הסדנה מורכבת מסדרת הרצאות אשר בוחנות נושאי חתך במדיום הצילומי מראשיתו ועד לצילום העכשווי. בכל אחת מההרצאות ייבחן אחד מן הז'אנרים של הצילום: התפתחותו לאורך השנים, לצד היכרות עם מגוון צלמים הפועלים במסגרתו, תוך מתן דגש על גישות סגנוניות ותפיסות תרבותיות המשתנות עם הזמן והמיוצגות באמצעותו.

צילום סטודיו. מרצה: אודי קצמן | 5 מפגשים בני 3.5 ש"ש
קורס צילום סטודיו מקנה ניסיון מעשי בעבודה עם ציוד סטודיו מקצועי ובסוגי תאורה מגוונים. באמצעות הרצאות תיאורטיות, הדגמות ותרגולים מעשיים בסטודיו מתנסים/ות משתתפי/ות הקורס בשלבים השונים של צילום טבע דומם – תכנון הסט הצילומי, בניית סקיצת תאורה, שימוש בתאורת פלאשים ובאביזרי תאורה, מדידות אור מתקדמות, קומפוזיציה ובניית פריים, הדגשת נפח, מרקם וצבעוניות באמצעות אור ועוד.

צילום פורטרטים. מרצה: יונתן בלום | 2 מפגשים בני 3.5 ש"ש
משתתפי/ות המסלול ירכשו ידע וניסיון מעשי בצילום פורטרטים בסטודיו – שיטות תאורה, טכניקות עבודה מול מצולם, ניתוח של מבנה הפנים, שיקולים בבניית הפריים והקומפוזיציה, שימוש מושכל באור יום ובתאורת סטודיו ועוד.

קורס הנחיה מרכזית. מנחה: דיוי בראל ומרצים אורחים – תמיר צדוק, איילת השחר כהן וטל גורדון | 14 מפגשים בני 3.5 ש"ש
באמצעות עבודה מתמשכת על גופי עבודה אישיים ישכללו הסטודנטים/יות את דרכי הביטוי במדיום הצילומי ויפתחו שפה אישית. הסטודנטים/יות ישלבו עבודה מעשית, ביקורת עבודות, לימוד ודיון תאורטי במבחר נושאים במטרה לפתח את יכולות הביטוי האישי במדיום הצילומי. במסגרת הקורס ירחיבו המשתתפים/ות את ההתנסות הרעיונית והמחשבתית בצילום דרך הרצאות פרונטליות על אודות אמנים/יות – צלמים/ות בולטים/ות מהמאה העשרים ועד היום, ועד דרכי ראייה חדשות ומקוריות לאפשרויות שמציע המדיום. במהלך הקורס תעביר האמנית והמרצה איילת השחר כהן סדנה בת שני מפגשים של צילום מטופל, האמן תמיר צדוק יעביר סדנה בת שני מפגשים של צילום וידאו והמוזיקאית והכותבת טל גורדון תעביר סדנה על טקסט וצילום, ומה שביניהם.

סוגיות מרכזיות בצילום עכשווי בזירה הבינלאומית. מרצה: שירלי וגנר | 6 מפגשים בני 2 ש"ש
במהלך שני העשורים האחרונים חלה מהפכה בצילום: ממדיום אמנותי הנסמך על קטגוריות ברורות כמו צילום רחוב, צילום מבוים או צילום ישיר, הפך הצילום לפרקטיקה חזותית מורכבת ולחלק בלתי נפרד מהמארג של עשיית-תמונות ויצירת משמעות. הקורס, בן חמישה מפגשים, סוקר אלמנטים מרכזיים במהפך זה ודן באופן בו צילום כיום אינו רק מדיום אמנותי אלא פרקטיקה מרובדת המתקיימת בהקשרים תרבותיים, חברתיים ולעתים ממסדיים ופוליטיים. נלמד כיצד צלמים/ות עכשוויים/ות פורצים/ות את גבולות הז׳אנרים המוכרים של צילום נוף, פורטרט או טבע דומם, ועם זאת ניווכח שגם בעשייתם/ן העכשווית הם/ן מהדהדים/ות לרגעים מרכזיים בהיסטוריה של הצילום ובשפת המדיום עצמה.

PHOTO IS:VOICE. מרצה: אייל לנדסמן | 8 מפגשים בני 2 ש"ש
מראשית ימיו באמצע המאה התשעה עשרה ועד לעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות, לוקח הצילום חלק מרכזי בשיח הציבורי, יוצר מודעות ולעיתים אף מצליח לגרום לשינוי חברתי. מצד אחד נמצא הצילום התיעודי – צילום חוקר, שחושף עוולות ומצבים קיומיים קשים, ומהצד השני מתודות אשר משתמשות בצילום כפלטפורמה למעורבות בקהילות ובשפת הצילום ככלי יצירתי לביטוי ולהעצמה אישית וחברתית.. במהלך הסדנה נעלה שאלות לדיון סביב תפקידו החברתי של המדיום הצילומי, נסקור תהליכים, זרמים וצלמים המהווים עמודי תווך בצילום התיעודי, ונלמד על מתודות של מעורבות בקהילה – צילום אקטיביסטי ומתודת PHOTO IS:VOICE. המפגשים משלבים לימוד תיאורטי עם יציאה לפרויקט מעשי.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.