מערך השיעורים

צילום בסמארטפון אונליין

מפגש 1 – הסמארטפון – המצלמה הזמינה ביותר
הרצאת פתיחה רעיונית, הדרכה טכנית על צילום בכלל וצילום בטלפון חכם בפרט. היכרות עם אפליקציות הצילום של הסמארטפונים שלנו ואפליקציות צילום שונות. צלמים העושים שימוש בפלטפורמות המובייל ועבודות צילום יוצאות דופן שלכולן משותף אחד – כולן צולמו בסמארטפון.

מפגש 2 – כיצד בונים פריים? קומפוזיציה בצילום
מה הופך צילום לצילום טוב ומעניין? מהם הכלים הויזואליים העומדים לרשותנו בכל מקום או סצנה שאנחנו בוחרים לצלם. מפגש היכרות עם כללי הקומפוזיציה וכיצד ניגש לצילום ברמה הרעיוניות. כיצד נוכל להדגיש עומק בצילום, למצוא זויות צילום ייחודיות והשימוש בצבע (ושחור לבן) כחלק מהשפה הויזואלית.

מפגש 3 – האור – חומר הגלם של הצילום
האור הוא חומר הגלם של כל צילום, בין אם אנו מצלמים במצלמה של הנייד, במצלמה דיגיטלית או במצלמות סרט. בשיעור נלמד להכיר ולהבין את האור וכיצד להשתמש בו. נלמד כיצד להתאים את החשיפה לסוג האור הקיים וכיצד להשתמש במדידות אור ובנעילת חשיפה. נכיר את ההבדלים בין סוגי התאורה והאור השונים (אור קשה לעומת אור רך), ונלמד כיצד ניתן להשתמש באביזרים ובתאורה מלאכותית בשביל להשפיע על האור שבצילום שלנו.

מפגש 4 – עריכה ועיבוד תמונה
שיעור המוקדש כולו לעיבוד ועריכה של התמונות שלנו. בעולם הדיגיטלי כל תמונה עוברת עיבוד תמונה ברמה כזו או אחרת. בשיעור נקדיש זמן להכרת סדר הפעולות הרצוי כשניגשים לעיבוד תמונה, נלמד כיצד לערוך תמונה במהירות ובמקצועיות, כיצד לתקן פגמים, תיקוני פרספקטיבה, שימוש באפקטים מיוחדים וכיצד לשלב מספר תמונות בקומפוזיציה שלנו. בשיעור נסקור תוכנות שונות שמאפשרות ליצירתיות של כל אחד ואחת מאיתנו לבוא לידי ביטוי.

מפגש 5 – צילום וידאו וסיכום הקורס
הוידאו במצלמת הסמארטפון הוא מדיום נגיש ובעל יכולות מצוינות. בשיעור נכיר כללים בסיסיים שישדרגו את הסרטות הוידאו שלנו. נכיר את הפורמטים הזמינים לנו וכיצד להתאים את הפורמטים השונים לשימושים שונים, כמו למשל לרשתות חברתיות ועוד. נכיר אביזרים פשוטים שיכולים לשדרג את איכות ההסרטות שלנו ומהם הכלים הזמינים לנו לעריכת סרטוני וידאו.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.