מערך השיעורים

צילום פוגש זמן – סדנת עבודה שנתית

מפגש 1 – הרגע המכריע – 14/1/24
נתחיל את הסדנא בהכרות ובהתנסות במושג יסודי בתולדות הצילום.
המושג "הרגע המכריע" היה חלק בלתי נפרד מהתפיסה ומאסתטיקת הצילום במאה ה-20. מושג זה מתייחס לכך שבכל התרחשות שאנחנו באים לצלם ישנו שבריר שנייה שבו כל האלמנטים מסתדרים מבחינת הקומפוזיציה או הביטוי הרגשי. זהו רגע השיא של הסצינה.

מפגש 2 – אחרי – 11/2/24
לעתים דווקא אחרי שיא האירוע, העקבות שנשארים מספרים את הסיפור בעוצמה לא פחותה. קיים לעתים פוטנציאל של כח לדימוי דווקא אז. המאורע כ"נוכח נעדר".

מפגש 3 – טיפולוגיה של זמן – 10/3/24
אחד ההיבטים של הזמן הוא שינוי – תצלומים מן העבר ממחישים שינויים שחלו באנשים או במקומות. נעסוק בטיפולוגיה של זמן במרחב הצילומי.

מפגש 4 – לילה – 7/4/24
הלילה עבור הצלם הינו פרק זמן מיוחד ביממה. התבוננות וצילום העולם סביבנו בלילה יגלה לנו פוטנציאל נהדר מבחינת האור, הסיטואציות והמראות היחודיים ללילה. נעסוק בהיבטים שונים להעצמת הצילום: הנכחת האור, גישת "הקנווס השחור", והאפשרויות שנפתחות לנו בצילום בלילה.

מפגש 5 – זיכרון – 19/5/24
כשעוסקים בזמן אי אפשר גם שלא לגעת ב"בן הדוד" של הזמן- הזיכרון. נחייה זכרונות, נתכתב איתם בעזרת צילום, נתחבר, נתעמת וניצור.

מפגש 6 – מתוך הארכיון – 16/6/24
כשההווה, הארכיון הצילומים והיצירתיות נפגשים.
עיסוק מנקודת מבט עכשווית בארכיון הצילומים הפרטי, המשפחתי או הציבורי הוא עולם מרתק בו הצלם יוצר דיאלוג בזמן הווה עם העבר.

מפגש 7 – פרויקט מסכם – 14/7/24
לאחר שעסקנו בכמה נושאים הקשורים למושג הזמן, נעלה עוד כמה סוגיות ונפנה לפרויקט המסכם של הסדנא. כל אחד על פי בחירתו והעדפותיו

מפגש 8 – משוב פרויקט מסכם – 11/8/24

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.