מערך השיעורים

קורס צילום למתחילים/ות אונליין

שיעור 1 – מבוא

היכרות בין משתתפי הקורס והצצה למקורות ההשראה שלהם. לימוד התהליך הצילומי ופירוק המצלמה על מרכיביה השונים, קביעת רזולוציה ואיכות הצילום, תירגול שיטות פוקוס, שימוש במצבי הצילום השונים – עדיפות צמצם, עדיפות תריס, מצב צילום ידני. צפייה בעבודות צלמים בולטים מההיסטוריה של הצילום ועד לצילום העכשווי. השיעור כולל תרגול מעשי.

שיעור 2 – עומק שדה בצילום

תפקיד הצמצם במצלמה ובצילום – שליטה בכמות האור ויצירת עומק שדה ( חדות/טשטוש ) סלקטיבי או מלא, שימוש בעומק שדה בתוך הקומפוזיציה של התמונה ובסוגים שונים של צילום – צילום פורטרט, צילום נוף, ועוד…

שיעור 3 – הקפאה ומריחת תנועה

תפקיד התריס. עבודה עם מהירויות תריס שונות. טכניקות שונות בצילום תנועה. עבודה עם חצובה, פוקוס מתמשך, וצילום ברצף. השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות צלמים העוסקות בתפיסת הרגע בתנועה.

שיעור 4 – האור כמרכיב מכריע בצילום

מהי חשיפה בצילום וכיצד עובדים במצב ידני? סוגי חשיפות, התאמת החשיפה לפי סוג האור, מדידות אור מורכבות והתמודדות עם מצבי תאורה משתנים. שימוש ב – iso במצבי תאורה קשים. סגולותיו של אור יום בצילום – הדגשת עומק ותלת ממד, הבלטת חומריות וצבעוניות, יצירת אווירה וסיפור. השיעור כולל צפייה בעבודות של צלמים אשר עושים שימוש יוצא דופן באור.

שיעור 5 – קומפוזיציה בצילום

מהי קומפוזיציה? כיצד היא משפיעה על האסתטיקה בצילום, הרגש והמסר בצילום? האם יש דבר כזה "קומפוזיציה נכונה" בצילום? נכיר סוגים שונים של קומפוזיציות ונחקור מושגים כמו סימטריה מול א-סימטריה, שיווי משקל בפריים, הרמוניה ודיס-הרמוניה, מסגרות פנימיות, שולי הפריים חיתוך ועוד…

שיעור 6  – צילום פורטרטים

הדגשים טכניים, חזותיים ופסיכולוגיים בצילום פורטרטים. דיון ביחסי צלם מצולם, העמדה ושפת גוף. אפיון הקשר בין המצולם לסביבה. חשיפה לסגנונות וז'אנרים שונים בצילום הפורטרטים הדוקומנטרי והמבוים.

שיעור 7 – עדשות בצילום

סוגי עדשות (עדשה רחבה/צרה, עדשת נורמל, עדשת זום) והשימושים השונים בהן. אורך מוקד, שדה ראייה ושינויי פרספקטיבה בעדשות השונות. התאמת העדשה לסוג הצילום. הגורמים המשפיעים על איכות העדשה. הדגשים וטיפים לקניית עדשה.השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות של אמנים אשר השתמשו בעומק שדה כמוטיב מרכזי בעבודותיהם.

שיעור 8 – הצגת פרויקט הגמר וסיכום

ביקורת מסכמת על פרויקט הגמר. חזרה על החומר הנלמד וסיכום הקורס.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.