מערך השיעורים

קורס צילום למתחילים/ות
באר שבע

שיעור 1 – מבוא
היכרות בין משתתפי /ות הקורס והצצה למקורות ההשראה שלהם/ן. לימוד התהליך הצילומי החל מהקמרה אובסקורה ועד לחיישן הדיגיטלי. פירוק המצלמה על מרכיביה השונים. סוגי מצלמות דיגיטליות וגדלי חיישן. קביעת רזולוציה ופורמט הצילום. שיטות פוקוס בצילום. צפייה בעבודות צלמים/ות בולטים/ות מההיסטוריה של הצילום ועד לצילום העכשווי. השיעור כולל תרגול מעשי.

שיעור 2 – הקפאה ומריחת תנועה
תפקיד התריס. עבודה עם מהירויות תריס שונות. טכניקות שונות בצילום תנועה. עבודה עם חצובה, פוקוס מתמשך, וצילום ברצף. השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות צלמים/ות העוסקים/ות בתפיסת הרגע בתנועה.

שיעור 3 – עומק שדה בצילום
תפקיד הצמצם בצילום. יצירת עומק שדה מלא וסלקטיבי ושימוש בטכניקה זו כמרכיב משמעותי לבניית קומפוזיציה בצילום. השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות של אמנים/יות אשר השתמשו בעומק שדה כמוטיב מרכזי בעבודותיהם/ן.

שיעור 4 – האור כמרכיב מכריע בצילום
מהי חשיפה בצילום וכיצד עובדים במצב ידני? סוגי חשיפות וניתוח היסטוגרמה. התאמת החשיפה לפי סוג האור/ מדידות אור מורכבות והתמודדות עם מצבי תאורה משתנים. שימוש ב–iso במצבי תאורה קשים. סגולותיו של אור יום בצילום – הדגשת עומק ותלת ממד, הבלטת חומריות וצבעוניות, יצירת אווירה וסיפור. השיעור כולל צפייה בעבודות של צלמים/ות אשר עושים/ות שימוש יוצא דופן באור.

שיעור 5 – סיור צילום והשראה (יום שישי)
סיור צילום אשר במהלכו תקבלו מאיתנו משימות ורעיונות למכביר. נתפוס רגעים מיוחדים בצילום רחוב, ונתרגל טכניקות צילום כגון – חשיפה ידנית, עומק שדה, הקפאה וטשטוש תנועה… העין לא תנוח לשנייה.

שיעור 6 – קומפוזיציה
מהי קומפוזיציה, ואיך היא משפיעה על הולכת העין בצילום, על האיזון בפריים ועוד. נדבר על מיקום האובייקטים בפריים, על סימטריה, על קומפוזיציה דינמית, נקודות מגוז ועוד.

שיעור 7 – סיור צילום פורטרטים באור טבעי (יום שישי)
סיור ובו נתמקד בצילום דיוקן (פורטרט). נלמד על צילום בתנאי אור טבעי, ואיך למצוא אור מחמיא לצילום אנשים. נלמד על קומפוזיציה נכונה בצילום פורטרט, בחירת זווית הצילום ואורך-המוקד המתאימים לתמונה.
נלמד ונצלם פורטרטים מסוגים שונים אחד/ת של השני/יה, נלמד כיצד לתקשר עם מצולמים/ות, ונכיר טכניקות שונות בצילום פורטרט באור טבעי.

שיעור 8 – היכרות עם תוכנה לעיבוד תמונה
תוכנת FastStone היא תוכנה חינמית לעיבוד תמונה ולצפייה. התוכנה נוחה וידידותית, ומאפשרת עיבודים ברמה גבוהה והעתקת עיבודים מצילום לצילום. התוכנה מאפשרת עבודה בכל סוגי הפורמטים. בשיעור נכיר את סביבת העבודה של התוכנה ואת אפשרויות הצפייה בעזרתה בקבצי הצילומים במחשב, ונתמקד בתהליך עיבוד תמונה.

שיעור 9 – סיור צילום רחוב (יום שישי)
סיור שבו נכיר ונתנסה בסוגת צילום הרחוב – סגנון צילום המתרכז בלכידת רגעים מהחיים במהירות. נכיר כללים ועקרונות לצילום ברחוב, נתרגל טכניקות שונות, התמודדות עם קהלים, צילום נסתר ועוד, וננסה לייצר סדרה צילומית. נלמד מתוך צילום הרחוב על ה"סיפור בצילום".

שיעור 10 – עדשות
סוגי עדשות (עדשה רחבה/צרה, עדשת נורמל, עדשת זום) והשימושים השונים בהן. אורך מוקד, שדה ראייה ושינויי פרספקטיבה בעדשות השונות. התאמת העדשה לסוג הצילום. הגורמים המשפיעים על איכות העדשה. הדגשים וטיפים לקניית עדשה. צפייה ודיון בעבודות של צלמים/ות פורצי/ות דרך בצילום רחוב ובצילום התיעודי.

שיעור 11 – סיור צילום לילה
סיור צילום לילה בתאורות רחוב מגוונות וצבעוניות משתנה. צילום בחשיפות ארוכות ועבודה עם חצובת מצלמה. תרגול טכניקות חשיפה ומדידות אור במצבי תאורה ניגודיים. שימוש נכון ב-white balance לצילום בתאורה מלאכותית. עבודה עם פלאש ושילובו עם התאורות השונות.

שיעור 12 – הצגת פרויקט הגמר וסיכום
בחלקו האחרון של הקורס יעבדו המשתתפים/ות על פרוייקט אישי מסכם. דרך הפרוייקט יתנסו בתהליך עבודה על סדרה צילומית – בחירת נושא, צילום ממושך לאורך תקופת זמן, קריטריונים לבחירת הצילומים, אופני עריכה ותצוגה. בשיעור האחרון תתקיים ביקורת עבודות במהלכה נדון באספקטים הטכניים, הוויזואלים והרעיוניים של כל עבודה ועבודה.

 

  • משתתפי/ות הקורס מקבלים/ות מדי שבוע חומר כתוב על הנושא הנלמד.
  • בכל מפגש מקבלים המשתתפים/ות משימה צילומית לתרגול החומר.
  • אנו עומדים לרשותכם/ן לשם התייעצות לגבי סוג המצלמה שברשותכם/ן ו/או רכישת מצלמה.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.