מערך השיעורים

קורס צילום למתחילים/ות חיפה

שיעור 1 – מבוא
היכרות בין משתתפי /ות הקורס והצצה למקורות ההשראה שלהם/ן. לימוד התהליך הצילומי החל מהקמרה אובסקורה ועד לחיישן הדיגיטלי. פירוק המצלמה על מרכיביה השונים. סוגי מצלמות דיגיטליות וגדלי חיישן. קביעת רזולוציה ופורמט הצילום. שיטות פוקוס בצילום. צפייה בעבודות צלמים/ות בולטים/ות מההיסטוריה של הצילום ועד לצילום העכשווי. השיעור כולל תרגול מעשי.

שיעור 2 – סיור צילום 
סיור צילום אשר במהלכו תקבלו מאיתנו משימות ורעיונות למכביר. נצלם את הא.נשים המעניינים/ות של חיפה, את הארכיטקטורה המתקלפת של העיר, נתפוס רגעים מיוחדים בצילום רחוב, ונתרגל טכניקות צילום כגון – חשיפה, עומק שדה, הקפאה וטשטוש תנועה… העין לא תנוח לשנייה.

שיעור 3 – עדשות
סוגי עדשות (עדשה רחבה/צרה, עדשת נורמל, עדשת זום) והשימושים השונים בהן. אורך מוקד, שדה ראייה ושינויי פרספקטיבה בעדשות השונות. התאמת העדשה לסוג הצילום. הגורמים המשפיעים על איכות העדשה. הדגשים וטיפים לקניית עדשה. צפייה ודיון בעבודות של צלמים/ות פורצי/ות דרך בצילום רחוב ובצילום התיעודי.

שיעור 4 – רגישות החיישן ועומק שדה בצילום
בורר תכוניות חשיפה, לימוד ותרגול רגישות החיישן במצלמה – iso, פיצוי חשיפה.
תפקיד הצמצם בצילום. יצירת עומק שדה מלא וסלקטיבי ושימוש בטכניקה זו כמרכיב משמעותי לבניית קומפוזיציה בצילום. השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות של אמנים/יות אשר השתמשו בעומק שדה כמוטיב מרכזי בעבודותיהם/ן.

שיעור 5 – הקפאה ומריחת תנועה
תפקיד התריס. עבודה עם מהירויות תריס שונות. טכניקות שונות בצילום תנועה. עבודה עם חצובה, פוקוס מתמשך, וצילום ברצף. השיעור כולל תרגול מעשי וניתוח עבודות צלמים/ות העוסקים/ות בתפיסת הרגע בתנועה.

שיעור 6 – סיור צילום תנועה 
סיור צילום אשר במרכזו נתנסה במרכיבי החשיפה – צמצם, מהירות תריס, רגישות החיישן, ולא פחות חשוב: יצירת סיפור דרך צילום, קומפוזיציה ובניית פריים, בחירת זווית הצילום, כיוון האור ועדשה.

שיעור 7 – האור כמרכיב מכריע בצילום
תכונות האור, עבודה נכונה עם white balance – שליטה בצבעוניות של הצילום והתאמתו לסוג מקור האור. השפעת האור על האוירה על תלת מימד ועל החומריות. צפייה בעבודות של צלמים אשר עושים שימוש יוצא דופן באור. הכנה לצילום לילה.

שיעור 8 – סיור צילום לילה
עבודה עם חשיפות ארוכות בתאורה עירונית מגוונת ומשתנה. התייחסות לצבעוניות, לאווירה ולהתרחשויות הליליות בעיר. תרגול טכניקות חשיפה ומדידות אור במצבי תאורה ניגודיים. שימוש נכון ב-white balance לצילום בתאורה מלאכותית.

שיעור 9 – מדידות אור
חשיפה נכונה בצילום ועבודה במצב Manual, מדידות אור מורכבות והתמודדות עם מצבי תאורה קשים. עבודה עם היסטוגרמה. הכנה לצילום פורטרט הדגשים טכניים, חזותיים ופסיכולוגיים בצילום פורטרטים. דיון ביחסי צלם מצולם, העמדה ושפת גוף. חשיפה לסגנונות וז'אנרים שונים בצילום הפורטרטים הדוקומנטארי והמבוים.

שיעור 10 – היכרות עם תוכנה לעיבוד תמונה – בזום
תוכנת FastStone היא תוכנה חינמית לעיבוד תמונה ולצפייה. התוכנה נוחה וידידותית, ומאפשרת עיבודים ברמה גבוהה והעתקת עיבודים מצילום לצילום. התוכנה מאפשרת עבודה בכל סוגי הפורמטים. בשיעור נכיר את סביבת העבודה של התוכנה ואת אפשרויות הצפייה בעזרתה בקבצי הצילומים במחשב, ונתמקד בתהליך עיבוד תמונה.

שיעור 11 – צילום פורטרטים מעשי
סיור צילומי פורטרט בשכונה. אפיון הקשר בין המצולם לסביבה. עבודה נכונה עם פלאש ושילובו עם התאורות השונות.

שיעור 12 – סיור נוף וסיכום
סיור בו נתרגל את האספקטים הטכניים והוויזואליים שבצילום נוף – מציאת חשיפה נכונה, שליטה בצבעוניות הצילום, מציאת קומפוזיציה בצילום נוף, שימוש בסוגים שונים של עדשות ועוד. מסיבת סיום.

 

  • משתתפי/ות הקורס מקבלים/ות מדי שבוע חומר כתוב על הנושא הנלמד.
  • בכל מפגש מקבלים המשתתפים/ות משימה צילומית לתרגול החומר.
  • אנו עומדים לרשותכם/ן לשם התייעצות לגבי סוג המצלמה שברשותכם/ן ו/או רכישת מצלמה.

 

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.