מערך השיעורים

קורס צילום למתקדמים/ות

שיעור 1 – ראייה צילומית ומשמעות הפריים
הבסיס לצילום הינו מסגור (frame) ובידוד קטע מהמציאות. הבחירה מה יהיה בתוך מסגרת הצילום ומה ישאר בחוץ והיכן למקם את גבולות הפריים משנה את המשמעות של הצילום. נעסוק במשמעויות השונות העולות ונפתח מודעות לאחד הכלים החשובים בעולם הצילום. נשחק עם גבולות הפריים ונלמד על ההשפעה של שימוש בשולי הפריים, נלמד על היחסים והקשרים הנרקמים בין האלמנטים השונים בתוך הצילום, שינוי משמעות ויצירת משמעות חדשה.

שיעור 2 – לראות אור – שיטות חשיפה ומדידות אור מתקדמות
מדידת אור וקביעת עוצמת החשיפה בצילום הם שני כלים מרכזיים בעבודת הצלם/ת. בחירה נכונה בשיטה של מדידת האור ובסוג החשיפה משפיעים באופן משמעותי על הצילום. נלמד על עוצמות חשיפה, על מד האור ועל שיטות מדידת אור. כיצד מתאימים את מדידת האור והחשיפה, מהי היסטוגרמה וכיצד בודקים ומתקנים חשיפה בצילום.

שיעור 3 – לראות אור (המשך)
האור הוא חומר הגלם החשוב ביותר בצילום, אבל הוא לא רק… מעבר לצורך הטכני באור כדי לייצר תמונה, האור יוצר אווירה. בהרצאה נכיר את האור על תכונותיו השונות ונפרק אותו למרכיבים המשפיעים על הצילום: סוג האור, הכיוון, האופי, הזווית והמרחק. נלמד לשלוט באור ולנצל את סגולותיו על מנת להבליט אלמנטים, ליצור עומק ותלת מימד, או השטחה, להדגיש מרקם וצבעוניות ולייצר אווירה.

שיעור 4 – סיור צילום – אור ותאורה
סיור צילום בו נתרגל את הצד הטכני והוויזואלי של האור: טכניקות חשיפה, מדידות אור, סוגי אור, עבודה לפי ההיסטוגרמה בצילום, יצירת עומק ותלת מימד, הדגשת חומר וטקסטורה ועוד.

שיעור 5 – פלאש בצילום
כולנו משתמשים/ות לעתים במבזק, אך בדרך כלל לא מנצלים/ות נכון את האפשרויות הטמונות בו. הפלאש יכול "להרוג" את התמונה אבל הוא גם יכול להיות מקור אור שימושי ולהפוך את התמונה לצילום מרהיב. בשיעור נלמד כיצד לשלוט בפלאש ונתרגל טכניקות צילום מתקדמות במצבי תאורה שונים.

שיעור 6 – צבע בצילום
כולנו רגילים/ות לראות את העולם בצבע ולצלם בצבע. אנו מקבלים/ות את השימוש בצבע כמובן מאליו. לפעמים אנו שוכחים/ות שהצבע הינו אחד הכלים המשמעותיים להעברת מסרים ויזואלים בצילום. המודעות למשמעות הצבע ולסמלים שהוא מייצג יכולה לשפר לאין ערוך את הצילום. נעסוק בתורת הצבע, במשמעות הצבע ונלמד כיצד לנצל את הצבע כאחד האלמנטים החזקים בשפת הצילום.

שיעור 7 – סיור צילום צבע
סיור צילום בנווה צדק בו נתרגל ונשכלל את יכולת ההתבוננות והבנת חשיבותו של הצבע בצילום, וכיצד ניתן להעביר דרכו מסרים ויזואליים.

שיעור 8 – ניתוח עבודות צבע וסיכום קורס צילום למתקדמים/ות
ניתוח עבודות משתתפי/ות הקורס בנושא צבע בצילום וסיכום קורס צילום למתקדמים/ות.

 

 

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.