מערך השיעורים

קורס צילום סטודיו בתל אביב

שיעור ראשון – מושגי יסוד באור
הרצאה בנושא מושגי יסוד באור: ההבדלים בין אור ישיר לאור מפוזר. השפעת האור על הנפח, המרקם, הניגוד, הצבעוניות והאווירה בצילום. הדגמה ותרגול של תיפעול של ציוד הסטודיו – חצובת מצלמה, חצובות תאורה, מבזקי סטודיו ואביזרי התאורה השונים. כיול הגדרות המצלמה בצילום סטודיו: צמצם ותריס, חשיפה נכונה, רגישות החיישן לאור ואיזון ללבן. הדגמה ותרגול ראשוני של צילום סט של טבע דומם.

שיעור שני – אור וחומר בצילום טבע דומם
תרגול מעשי של צילום טבע דומם – הצבת הרקע ומיקום הנושא המצולם, בחירת זווית הצילום, בחירת עדשה מתאימה, תרגול שיטות תאורה עם מקור אור אחד, הדגשת ההבדלים בין אור ישיר לאור מפוזר, הדגשת נפח, מרקם וצבעוניות באמצעות אור, שימוש ברפלקטורים ומראות כתאורה משלימה. שימוש בכלי ההיסטוגרמה לניתוח החשיפה בצילום. המשך תרגול עבודה עם פלאשים.

 

שיעור שלישי – המשך אור וחומר בצילום טבע דומם
תרגול מעשי של שיטות תאורה עם שני מקורות אור, תאורה ראשית לעומת תאורה משלימה, הדגשת נפח, מרקם וצבעוניות של חומרים שונים, תרגול שיטות מדידה באמצעות מד אור חיצוני.

שיעור רביעי – צילום פורטרטים
הדגמה ותרגול טכניקות תאורה ושיטות עבודה בצילום פורטרט. התאמת האור למבנה הפנים של המצולם, בחירת זווית צילום, עדשה וצמצם. פיתוח כישורי תקשורת ועבודה מול מצולם תוך כדי תשומת לב לשפת הגוף והבעת הפנים של המצולם.

שיעור חמישי – המשך צילום פורטרטים
המשך תרגול טכניקות תאורה בצילום פורטרט: תאורת רמברנדט, תאורת פרפר, תאורת ביוטי, תאורה דרמטית וקשה לעומת תאורה רכה ושוטפת, תאורת שיער. שליטה בתאורת הרקע והתנסות במגוון רקעים: רקע לבן שרוף, רקע שחור דרמטי, ורקעים צבעוניים שונים. סיכום הקורס ומעבר על עבודות נבחרות.

 

 

 

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.