מערך השיעורים

קורס צילום פורטרטים
ירושלים

3/12/21 – 09:30 – 13:00 – שיעור ראשון – מהו פורטרט?
הגדרה ודיון במהות הפורטרט סקירה היסטורית של צלמי/ות פורטרטים מראשית הצילום ועד לשנות ה–60 של המאה העשרים. צילום פורטרטים בסטודיו: הדגמה ותרגול צילום פורטרטים בתאורת סטודיו ובאביזרים נלווים, שימוש בתאורת פורטרט קלאסית, ניתוח ולימוד מבנה הפנים של המצולם/ת – התייחסויות טכניות, ויזואליות ופסיכולוגיות.

10/12/21 – 09:30 – 13:00 – שיעור שני – סטודיו נייד בשטח
יציאה לצילומי פורטרטים בחוץ. שיקולים בבחירת הלוקיישן לצילום והקמת סטודיו נייד, התמודדות בצילום פורטרט של אדם זר: יצירת קשר, העמדה ודרכי עבודה מול מצולם/ת. מדידות אור מורכבות בצילום פורטרטים.

17/12/21 – 08:00 – 11:30 – שיעור שלישי – התמודדות עם אור ישיר
התמודדות עם צילום פורטרטים באור יום על סוגיו השונים: אור ישיר, אור רך ואור מפוזר. יתרונות, חסרונות ואיכויות של כל אחד מהם בצילום פורטרטים. עבודה עם רפלקטורים וחוסמי אור. שילוב של אור יום עם תאורה מלאכותית: עבודה עם פלאש off camera כתאורה ראשית או משלימה, איזון בין אור יום לתאורת הפלאש. הדגמה ותרגול הטכניקות השונות.

7/1/22 – 09:30 – 13:00 – שיעור רביעי – ביקורת עבודות, הכנה לצילומים בים
ביקורת עבודות: ניתוח ודיון בעבודות המשתתפים/ות מהמשימות הצילומיות השונות. סקירת צלמי/ות פורטרטים אשר משתמשים בסביבה הטבעית של המצולם/ת כחלק מהותי בעבודתם/ן. הכנה לצילומים בחוף הים משעת זריחה, הבטים טכנים וחזותיים וקונספטואליים.

14/1/22 – 06:15 – 09:45 – שיעור חמישי – פורטרטים בחוף
צילום מעשי בשעות הבוקר המוקדמות בחוף ימה של בת-ים על דמויותיו הססגוניות והאווירה המייחדת שעות אלו. יישום החומר הנלמד עד כה: יחסי צלם מצולם, תרגול עבודה עם פלאש off- camera בשילוב תאורת יום משתנה החל מהזריחה ועד לשעות הבוקר המאוחרות. צילום פורטרטים תוך התייחסות לקשר בין האדם לסביבה בה הוא נמצא, שיקולים בבניית הקומפוזיציה.

21/1/22 – 09:30 – 13:00 – שיעור שישי – הפורטרט הסביבתי – תאוריה והדגמה בבית הספר
צילום פורטרט בחלל פנים ( indoors): דגשים טכניים וחזותיים לצילום פורטרט בחלל פנים, יצירת יחסי גומלין בצילום בין האדם וסביבתו הפרטית. עבודה עם תאורה ביתית בשילוב עם פלאש off camera.

28/1/22 – 09:30 – 13:00 – שיעור שביעי – צילום פורטרט on location מבוים
תכנון מוקדם של צילום: לימוד וחקירה של המצולםq, ושל הסביבה הפרטית שלוqv. התמודדות עם עבודה בחלל קטן עמוס בפרטים ובתנאי תאורה קשים.

4/2/22 – שיעור שמונה – מפגש סיום – ביקורת על עבודת סיום והדגמה של צילום קבוצות
צילום קבוצתי בסטודיו, הדגמה ותרגול: דרכי הארה, שיקולים בבחירת עומק השדה, יצירת דינאמיקה בין המצולמים/ות ובניית קומפוזיציה אשר מאפשרת ביטוי אישי לכל מצולם/ת.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.