מערך השיעורים

קורס צילום פורטרטים – תל אביב

שיעור ראשון / יונתן בלום – הגדרה. גישות. מבנה פנים. שיטות תאורה
8/3/24 – יום ו', 13:00-9:30

מהו צילום פורטרט ומה מאפיין אותו? הגדרה, תפיסות וגישות שונות בצילום פורטרטים. ניתוח עבודות של צלמי/ות פורטרטים מובילים/ות מאז ועד היום. לימוד ראשוני של המרכיבים הטכניים, הוויזואליים והפסיכולוגיים בצילום פורטרט. הדגמה ותרגול צילום פורטרטים בדגש על הבנת מבנה הפנים, מציאת הצד המחמיא של המצולם/ת, השפעת זווית הצילום, בחירת עדשה ושיטות תאורה בסיסיות. הדגמה של צילום פורטרט באור חלון.

שיעור שני / יונתן בלום – יציאה לצילומי פורטרטים – סטודיו רחוב
15/3/24 – יום ו', 9:30-13:00

התמודדות עם צילום פורטרטים של א.נשים זרים/ות בדגש על תרגול שיטות עבודה מול מצולם/ת והבנת חשיבות הקשר הנרקם עם המצולם/ת לפני ובמהלך הצילום. במהלך השיעור יתרגלו משתתפי/ות הקורס יצירת קשר ראשוני והיכרות עם מצולמים/ות פוטנציאליים/ות, שיטות העמדה ובימוי, הקמת סטודיו נייד בשטח, מדידת אור וחשיפה נכונה/ מתאימה, איזון לבן, וצילום באור יום רך.

שיעור שלישי / יונתן בלום – צילום פורטרטים בטכניקת פלאש אוף קמרה
22/3/24 – יום ו', 9:30-13:00

הכרות ותרגול שימוש בטכניקת תאורה של פלאש אוף קמרה. אופן הפעלת הפלאש ואופן השימוש, שליטה בעוצמת הפלאש, הקמת סט תאורה פלאש אוף קמרה, שימוש במשדר מקלט המחבר בין המצלמה לפלאש, מדידת אור, שימוש באביזרי תאורה לריכוך האור. תרגול מעשי של צילום פורטרטים בטכניקת פלאש אוף קמרה בשילוב אור קיים – אור יום ותאורה בחלל פנים.

שיעור רביעי / רלי אברהמי – פורטרט פנים ביתי עם פלאש אוף קמרה
28/3/24 – יום ה', 18:00-21:30
נקיטת עמדה בצילום הפורטרטים המבוים באמצעות התבוננות במרחב החיים הפנים ביתי והפיכתו למעין סטודיו מתוכנן ומוקפד, שימוש במרחב הביתי ליצירת ביטויים ויזואלים, הכרות עם אופני צילום שונים וניתוח שיטות עבודה של צלמי/ות פורטרטים אשר עסקו בצילום מבוים. תרגול של צילום פנים-ביתי המואר בפלאש לצד המצלמה.

שיעור חמישי / יונתן בלום – פורטרט באור יום ובשילוב עם פלאש אוף קמרה
5/4/24 – יום ו', 13:00-9:30
התמודדות עם צילום פורטרטים באור יום על סוגיו השונים: אור ישיר, אור רך ואור מפוזר. יתרונות, חסרונות ואיכויות של כל אחד מהם בצילום פורטרטים. עבודה עם רפלקטורים וחוסמי אור. שילוב של אור יום עם תאורה מלאכותית: עבודה עם פלאש off camera כתאורה ראשית או משלימה, איזון בין אור יום לתאורת הפלאש. הדגמה ותרגול הטכניקות השונות.

שיעור שישי / רלי אברהמי – צילומי חוץ עם פלאש
11/4/24 – יום ה', 17:00-20:00
תרגול שימוש בפלאש בצילומי פורטרט בחוץ, בשעות שלפני ואחרי השקיעה.

שיעור שביעי / יונתן בלום – צילום פורטרטים מעשי בחוף הים
19/4/24 – יום ו', 5:30-9:00

צילום מעשי בשעות הבוקר המוקדמות בחוף ימה של בת-ים על דמויותיו הססגוניות והאווירה המייחדת שעות אלו. יישום החומר הנלמד עד כה: יחסי צלם/ת מצולם/ת, תרגול עבודה עם פלאש off- camera בשילוב תאורת יום משתנה החל מהזריחה ועד לשעות הבוקר המאוחרות. צילום פורטרטים תוך התייחסות לקשר בין האדם לסביבה בה הוא נמצא, שיקולים בבניית הקומפוזיציה.

שיעור שמיני  / רלי אברהמי – הכנה לצילום פורטרטים מבוים
2/5/24 – יום ה', 18:00-21:30

לימוד התהליך והשלבים הנחוצים בתכנון ובבנייה של צילום פורטרט משפחתי מבוים – מחקר מקדים, אופני תאורה, ציוד נדרש ועוד. ניתוח צילומי פורטרט משפחתי מבוים מבחינה טכנית וויזואלית, והכנה לקראת הצילומים במפגש הקרוב.

שיעור תשיעי  / רלי אברהמי – צילום מעשי של פורטרטים משפחתיים
10/5/24 – יום ו', 12:00-15:30

צילום מעשי של משפחות בשכונת ביצרון – בניית סטודיו נייד, התמודדות עם אופני תאורה שונים תוך כדי שימוש באור טבעי, בפלאש אוף קמרה, ובשילוב של שניהם. שיקולים בבחירת הלוקיישן לצילום, תרגול צילום מבוים מול מצולמים/ות שונים/ות.

שיעור עשירי / רלי אברהמי ויונתן בלום – ביקורת עבודות וסיכום קורס צילום פורטרטים
16/5/24 – יום ה' 18:00-21:30 

ביקורת מסכמת על צילומי משתתפי/ות הקורס. חזרה על ההדגשים העיקריים אשר נלמדו בקורס.

אשמח לקבל פרטים נוספים:

יצירת קשר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.