DSLR VS MIRRORLESS


DSLR-לעומת-מירורלס

פעם זו לא הייתה שאלה, מצלמת DSLR הייתה הבחירה הראשונה והיחידה של צלמים, ללא הבדל דת מין גזע וניסיון בצילום. אך לא עוד, לשוק המצלמות נכנסו בסערה שחקנית חדשות ומוצלחות – מצלמות חסרות המראה  – Mirrorless, ולמרות שבדרך כלל חיסרון מעיד על פגם, במקרה הזה לא כך הדבר, מצלמות חסרות מראה מציבות רף גבוה ונותנות פייט הגון למצלמות DSLR.

הבחירה בין שתי הדיוות הדיגיטליות לא פשוטה.  פרמטרים רבים משפיעים על הבחירה – משקל, איכות צילום, צפייה  דרך עינית או מסך, מבחר עדשות, ואפילו אג'נדה ותפיסה צילומית. אז הנה השוואה שאולי תעזור לכם ולכן לבחור את המצלמה הבאה.

LOOK AND FEEL

מצלמות DSLR מעוצבות ועובדות כמו מצלמות 35 מ"מ של פעם. מראה בגוף המצלמה מסיטה באלגנטיות את קרני האור אל פריזמה,  ומשם לעינית, דרכה ניתן לבדוק איך הצילום ייראה. כאשר לוחצים על כפתור הצילום המראה מתרוממת אלעל , תריס המצלמה נפתח, והאור מגיע לחישן – פיקסלים, ממיר אנלוגי לדיגיטלי, מעבד תמונה, ומשם הצילום הטרי עושה את דרכו לרשת חברתית כזאת או אחרת.

במצלמת מירורלס, האור עובר דרך העדשה ישר לחיישן, והדימוי מוצג במסך על גב המצלמה, ישנם גם דגמים, כמו מצלמת סוני A6000. המציעים עינית אלקטרונית ( EVF ), כלומר אפשר לראות את הדימוי האמיתי ממש כפי שמתקבל דרך עדשת המצלמה.

גודל ומשקל

מראה צריכה מקום? צריכה. פריזמה צריכה מקום? צריכה. יוצא מזה שגוף של מצלמת DSLR הוא בדרך כלל גדול יותר מזה של מצלמת מירורלס. מצלמת מירורלס קלה יותר לנשיאה, ואפשר להכניס יותר ציוד לתיק המצלמה, כמו עדשות נוספות. לשם השוואה – גוף של מצלמת ניקון D5300 ביחד  עם עדשת קיט של 18-55שוקלת 550 גרם.,מצלמת סוני A6000 בתוספת עדשת "קיט" 16-50 מ"מ שוקלת 450 גרם. 550 מינוס 450 שווה 100. 100 גרם קלילות לטובת מצלמת סוני A6000.

המנצחת: מירורלס

מהירות האוטופוקוס

פעם למצלמות רפלקס דיגיטליות היה יתרון ברור במהירות הפוקוס האוטומטי. בזכות טכנולוגיית זיהוי פאזה. מצלמות מירורלס, בדומה למצלמות פויינט אנד שוט, עובדות בשיטת זיהוי קונטרסט, שהיא איטית יותר. אבל היתרון הזה הולך ונעלם. שילוב של טכנולוגיית זיהוי פאזה ביחד עם זיהוי קונטרסט במצלמות מירורלס משודרגות ( כמו ה – סוני A6000 ) הופך את מציאת הפוקוס האוטומטי למהיר. עדיין, בהרבה מצלמות מירורלס עדיין קיים אוטופוקוס בשיטת זיהוי קונטרסט, לכן בעת הקנייה כדאי לברר אם מדובר בזיהוי פאזה או באוטופוקוס משולב פאזה וניגוד.

עינית או מסך

במצלמות DSLR רואים ומצלמים דרך עינית אופטית ( view finder ). כלומר, מה שרואים בעינית זה מה שיתקבל בצילום הסופי. קלאסי ונוח. במצלמות מירורלס ניתן לצלם דרך עינית אלקטרונית ( EVF ׂ), רק שאיכות התצוגה בעינית משתנית בהתאם לכמות האור שבצילום. אם יש מספיק אור, הדימוי בעינית קרוב מאוד לדבר האמיתי. אבל במצבי תאורה קשים, מצלמות מירורלס נאלצות להתפשר על איכות התצוגה בעינית, ואז אפשר לעבור למסך.

המנצחת: DSLR

מיוצב או לא מיוצב

יד רועדת? זום גדול? צילום מטושטש?  גם ל-DSLR וגם למירורלס שיטות ליצוב תמונה. חישנים מודדים את תזוזת המצלמה ואז החישן או את העדשה מתקנים בתזוזה לכיוון ההפוך . ההבדלים בין מצלמות מירורלס ל – DSLR מזעריים. רובן מצליחות לטפל בהזזה קטנה כדי לחדד את הצילום אבל לא מצליחות לטפל בתנועה משמעותית יותר.

תיקו

איכות הצילום

הן מצלמות DSLR והן מצלמות מירורלס מצלמות תמונות באיכות גבוהה,  בתחילת דרכן מצלמות המירורלס צילמו באיכות נמוכה יותר בגלל חישנים קטנים יותר שקלטו פחות אור. זה כבר לא נכון. היום חיישניי מצלמות מירורלס רגישים יותר ועם מינימום רעשים.. מצלמות סוני וסמסונג, משתמשות בחישניי APS-C, ממש כמו במצלמות DSLR, ויש גם מצלמות מירורלס שמשתמשות בחיישן פול פריים כמו ליין ה – A7 של סוני.

תיקו

איכות הוידאו

בצילום וידאו במצלמות DSLR הפוקוס האוטומטי איטי יותר ופחות מדויק. במצב LIVE VIEW הן אינן יכולות לעבוד בשיטת פוקוס של זיהוי פאזה , לכן הן מסתפקות בשיטת זיהוי קונטרסט, שהיא כידוע איטית יותר.  במצלמות מירורלס הפוקוס עובד טוב יותר בגלל חיישני פוקוס משולבים בין זיהוי פאזה לזיהוי קונטרסט. בכל מקרה, צלמי סטילס/וידאו שמעדיפים לצלם עם DSLR לא מודאגים מבעיות האוטופוקוס האיטי כיוון שהם עובדים בפוקוס ידני.

המנצחת: מירורלס

מהירות תריס וצילום ברצף

בשתי המצלמות אפשר לצלם במהירויות תריס גבוהות ויש גם אחלה צילום ברצף ( continues shooting ) אבל המבנה הפשוט יותר של מצלמות מירורלס מאפשר צילום של יותר פריימים לשניה .למצלמות מירורלס יתרון בכך שלא "מבזבזות" זמן על הרמת המראה. ה-סוני A6000 יכולה לצלם 11 פריימים/שניה כאשר הניקון D5300 מצלמת רק 5. כמובן שיש מצלמות DSLR מהירות יותר, אבל הן יקרות מאוד.

המנצחת: המירורלס.

צפייה בצילומים

שני סוגי המצלמות מציגות צילומים במסכים מספיק גדולים ונגישים.  אפשר גם לצפות בצילומים בטלוויזיה דרך יציאת HDMI.  הרבה דגמים כוללים גם wifi לשליחת דימויים לטלפון חכם לצורך העלאת צילומים למדיה חברתית.

תיקו.

אורך חיים של סוללה

בדרך כלל למצלמות DSLR חיי סוללה ארוכים יותר, כיוון שהן יכולות לצלם ללא מסך LCD וללא עינית אלקטרונית, שתי פונקציות הגוזלות אנרגיה. במצלמות DSLR אפשר לצלם יותר בלי להחליף או להטעין סוללה.

המנצחת: DSLR

עדשות ואביזרים אחרים

למצלמות DSLR יש היצע גדול יותר של עדשות מאשר למצלמות מירורלס. עדשות באיכויות שונות ובמיגוון מחירים.  יצרני מצלמות מירורלס כגון סוני (דגמי A), פנטאקס (דגמי Q) וסמסונג (דגמי NX) מציעות את המספר הקטן ביותר של עדשות. יצרני מצלמות מירורלס כגון אולימפוס, פנסוניק ואחרים, שמייצרות מצלמות עם חיישן Micro Four Thirds יש את המבחר הגדול ביותר של עדשות.

המנצחת: DSLR

שורה תחתונה

גוף מצלמה קטן וקומפקטי, קלת משקל, ועדיפות בוידאו –  היתרונות של מצלמות מירורלס. פחות עדשות ואביזרים הם החיסרון. למצלמות DSLR יש איכות צפייה טובה יותר ( עינית ) מבחר עדשות עצום ורב, וחיי סוללה ארוכים יותר.

אם אתם חובבי צילום שרוצים שהמצלמה תלווה אתכם לאורך כל היום או בטיול רגלי בדרגת קושי בינונית, לכו על המירורלס. אם אתם צלמים ששואפים להתקדם בסולם הצילום המסחרי ועדשות/אביזרי צילום זה משהו שתזקקו לו בעתיד, לכו על מצלמת DSLR. בתחום אחד וחשוב אין הבדל בין שני סוגי המלצמה – גם מצלמות DSLR וגם מירורלס מצלמות באיכות מצויינת.



הפוסטים הבאים:
  • »

  • כתיבת תגובה

    אנשי ההשראה שלנו

    טכניקה

    עבודות תלמידים

    צלמים